• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
چهار شنبه 20 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 191432
+
-

هزار مشکل محلات تهران حل شد

گزارش همشهری از وضعیت برخی پروژه‌های توسعه ‌ای در تهران

گزارش
هزار مشکل محلات تهران حل شد

زینب زینال‌زاده-روزنامه‌نگار

بزرگراه شهید بروجردی تکمیل‌کننده بخشی از شاخه غربی ادامه بزرگراه یادگار امام(ره) به‌شمار می‌آید. اتصال بزرگراه یادگار امام(ره) به آزادراه تهران- ساوه نتیجه تکمیل و بهره‌برداری از این مسیر است که سریع‌ترین راه برای رسیدن به فرودگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) را فراهم می‌کند و سبب کاهش 8.5کیلومتری طول سفرهای درون‌شهری خواهد شد. بنا بر آنچه در صحن شورای شهر اعلام شد، این پروژه تا تابستان امسال افتتاح می‌شود.

محمد آخوندی، رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه در حاشیه جلسه دیروز شورای اسلامی شهر تهران، در جمع خبرنگاران حاضر شد و با اعلام این خبر گفت: «علاوه بر بازدید از این پروژه، جلساتی هم با حضور معاونان شهرداری و عوامل پروژه داشتیم و مسائل و موانع ازجمله موضوع معارضان مطرح و درنهایت مقرر شد تا پایان اردیبهشت معارضان فاز اول این پروژه تعیین‌تکلیف شوند که قطعاً با این کار عملیات عمرانی پروژه تسریع و تسهیل می‌شود.» او با بیان اینکه در فاز اول پروژه شهیدبروجردی 16معارض وجود دارد، عنوان کرد: «پروژه پیشرفت ۹۴درصدی دارد و برای فاز اول طرح ۵۰۰میلیارد تومان اعتبار اختصاص‌داده‌شده است.
برای پروژه شهیدبروجردی، فضای سبز پیش‌بینی‌شده است. محمد آخوندی در ادامه صحبت‌هایش به این موضوع اشاره کرد و گفت: «حدود 5تا 6هکتار فضای سبز در این پروژه پیش‌بینی‌شده که به‌گفته مسئولان حوزه فضای سبز قبل از افتتاح پروژه، این بخش هم انجام می‌شود.»

روایتی از حل هزار مشکل محلات

رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران هم در جریان جلسه دیروز، گزارشی از دستاوردهای طرح رصد یک ارائه داد و با استفاده از کلیدواژه روایت ششم گفت: «به‌زودی گزارش تصویری 90ثانیه‌ای از طرح رصد یک که اختصاص به حل هزار مشکل در محلات تهران دارد، برای اطلاع شهروندان منتشر می‌شود که روایتی از امید و شوق خدمت مدیریت شهری در این دوره و پاسخی به اعتماد و مطالبات شهروندان است. در این دوره بیش از 3هزار مطالبه و خواسته مردم در قالب پروژه‌های توسعه محلی (کوچک‌مقیاس) احصا و سال گذشته برای حدود 1700پروژه بودجه اختصاص داده شد.» میثم مظفر با بیان اینکه براساس آمار و اطلاعات ثبت شده در سامانه کنترل پروژه شهرداری تهران، حدود 75درصد پروژه‌های سال گذشته محقق شده‌اند، عنوان کرد: «امسال طرح رصد2 در کمیسیون برنامه‌وبودجه آغاز شده است و ضمن بازدید میدانی از پروژه‌های اجرایی شده سال گذشته و ارزیابی اثربخشی آنها در محلات و بررسی نواقص پروژه‌های تکمیل نشده، نظارتی بر فرایند اجرای پروژه‌های توسعه محلی مصوبه امسال هم خواهیم داشت.»

مکث
طرح رصد 2 در محورهای بزرگراهی کلید خورد
 طرح رصد2  با بازدید میدانی از پروژه‌های بزرگراهی چون شهیدبروجردی، شوشتری و یادگار امام کلید خورد و رصد و کنترل پروژه‌های بزرگ‌مقیاس و برنامه‌های اولویت‌دار سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه شهرداری تهران در دستور کار کمیسیون برنامه‌وبودجه قرار گرفته است. میثم مظفر با بیان این مطلب گفت که بازدیدها و جلسات تخصصی با معاونت‌های شهرداری تهران جهت کنترل پیشرفت پروژه‌های شاخص و بررسی چالش‌ها و نواقص پیش‌روی آنها، به‌صورت منسجم و هفتگی برگزار می‌شود. وی عنوان کرد: «رهبر انقلاب فرمودند: سرگرم حواشی نشوید و نیروهای انقلاب نیز از روی غفلت یا از روی انگیزه‌های گوناگون از تولید حاشیه پرهیز و اتحاد را حفظ کنند؛ ازاین‌رو کار جهادی، تولید امید و نمایش شوق خدمت، عزم همه مدیران شهری خواهد بود و انتظار می‌رود شهرداری تهران در زمینه تخصیص منابع و رفع موانع زمان‌بر انجام تشریفات قانونی تعیین پیمانکاران، تسریع در انعقاد و ابلاغ قراردادها و کنترل پیشرفت پروژه‌های مصوب شورا تدابیر و اقدامات لازم را پیگیری کند تا شاهد جهش عملکردی مناسب‌تری نسبت به سال گذشته باشیم.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید