• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 18 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 191231
+
-

با مردم/شهریه مهدکودک‌ها نجومی شده است

خانم کارمندی هستم که 2 فرزند خردسال دارم. چند وقتی است که مادرم مریض شده و قادر به نگهداری از فرزندانم نیست ناگزیر باید بچه‌ها را به مهد بفرستم. وقتی برای ثبت‌نام به چند مهدکودک سر زدم از قیمت‌ها شوکه شدم چرا که قیمت‌ها به‌قدری بالاست که اگر من شغلم را ترک کنم و از فرزندانم در خانه مراقبت کنم برایم کمتر هزینه خواهد داشت. تکلیف من و امثال من که حقوق‌شان به 10میلیون تومان هم نمی‌رسد با شهریه‌های 15میلیونی یا بالاتر چیست؟
سمیرا از تهران

آسفالت خیابان‌های بندرعباس نیازمند روکش است
بسیاری از خیابان‌های بندرعباس نیازمند آسفالت است. با نزدیک شدن فصل گرما وضعیت خرابی آسفالت‌ها بدتر می‌شود و گرما وضعیت آسفالت‌ها را بدتر می‌کند. از مسئولان تقاضا می‌شود ضمن توجه به تعمیرات مورد نیاز به کیفیت آسفالت مورد استفاده توجه کنند تا ماندگاری آن بیشتر شود.
زرین از بندرعباس

اعتبار گذرنامه‌ها 10ساله شود
جدا از گرانی و کمبود کاغذ، فرایند تعویض و تمدید گذر‌نامه کاری وقت‌گیر و زمان‌بر است. پیشنهاد می‌شود مدت اعتبار گذرنامه‌ها از 5سال به 10سال افزایش پیدا کند تا هم در زمینه مصرف کاغذ و وقت و انرژی متقاضیان صرفه‌جویی شود و هم به محیط‌زیست آسیب کمتری وارد شود، برای کنترل دارنده گذرنامه و احراز هویت وی نیز از راه‌های هوشمند و آنلاین کمک بگیرند.
هدایتی از تهران

پیامک
معلمان حق التدریسی از ابتدای مهر پارسال حقوق نگرفته‌اند

درحالی‌که معلمان حق‌التدریسی از سال گذشته حتی یک ریال حقوق نگرفته‌اند، یعنی بیش از ۷‌ماه بدون دریافتی زندگی می‌کنند، مسئولان اعلام کردند که ۴‌ماه حقوق معلمان حق‌التدریسی پرداخت شده ولی متأسفانه اینطور نیست. حضوری به آموزش و پرورش مراجعه کرده و پیگیر پرداختی‌ها شدم که در اخبار اعلام شده بود، گفتند بودجه‌ای به این کار اختصاص نیافته که پرداخت‌ها آغاز شود! تکلیف ما چیست؟
حمیسی از تهران

وام ودیعه مسکن به‌دست اهلش نمی‌رسد
 بیش از یک سال است که برای دریافت وام مسکن در یکی از بانک‌های لاهیجان پرونده تشکیل داده‌ایم. درحالی‌که می‌شنویم که در دیگر شهرها وام ودیعه پرداخت می‌شود در این شهر خبری از وام نیست و من برای دومین سال تاکنون نتوانسته‌ام وام بگیرم درحالی‌که صاحبخانه‌ام اجاره را دوبرابر کرده است. تقاضا داریم وام مسکن در شهرستان‌های کوچک نیز پرداخت شود.
آسفی از لاهیجان

به نصب چراغ در نمای خانه‌های نوسازمجوز ندهند
چند سالی است که به وفور آپارتمان‌های جدید و چند طبقه در عظیمیه کرج ساخته شده است که بسیاری از این آپارتمان‌ها برای زیبایی خصوصا در شب، اقدام به نصب چراغ‌های هالوژن در نمای خانه می‌کنند.در اینکه روشن بودن این چراغ‌ها در شب منظره زیبایی دارد شکی نیست اما با توجه به کمبود انرژی و قطع برق خصوصا در ایام گرما و تابستان، این اقدام تضییع حقوق بقیه شهروندان است.این کار تنها وقتی درست و منطقی‌ است که لامپ‌ها توسط انرژی خورشیدی شارژ شوند و کار کنند.
ابطحی از کرج

پیام
ادامه بلوار جمهوری قم ساخته شود
مسئولان وعده دادند که تا سال 1398بلوار جمهوری در منطقه نیروگاه قم به اتمام رسیده و بزرگراه امام علی از کمربندی قم به شهر متصل شود ولی این اتفاق تاکنون نیفتاده است درحالی‌که با صرف میلیاردها تومان برای احداث تونل، راه عادی در بلوار یادگار امام به گره تبدیل شده است. چندی قبل نیز خبر آمد که برای تملک زمین‌های 1950توافق به عمل آمده اما باز هم تکلیف پروژه بلوار جمهوری در ابهام مانده است. آیا درست است که به بخشی از شهر بی‌توجهی شود و بخشی دیگر مورد توجه باشد؟ بودجه‌هایی که همه ساله به طرح اختصاص یافته کجا هزینه شده است، از شهرداری قم تقاضا می‌شود احداث ادامه بلوار جمهوری برای شکوفایی و جبران عقب‌ماندگی‌ها در محله پایین‌شهر در دستور کار قرار گیرد.
جونقانی از قم

آسفالت کوچه‌های محله جهان‌آرا نیازمند مرمت است
آسفالت برخی کوچه‌های محله جهان‌آرا در محدوده بزرگراه کردستان ازجمله کوچه بیست‌وپنجم وضعیت بسیار بدی دارد. بارها شده که شرکت گاز و یا آب و فاضلاب آسفالت کوچه را کنده‌اند و بعد از اتمام کارشان فقط به قصد پر کردن چاله‌هایی که ایجاد شده کمی آسفالت روی آن ریخته‌اند بدون آنکه با آسفالت قبلی هماهنگی داشته باشد.همین موضوع باعث شده که کوچه‌ها زشت و پر دست‌انداز شود.از طرفی پیاده‌رو‌های اتوبان کردستان هم چندان تعریفی ندارند و برای رفت‌وآمد افراد مسن که اغلب صبح‌ها برای پیاده‌روی به پارک می‌روند اصلا مناسب نیست. خواهشمندیم هر چه زودتر نسبت به تعمیر و تعویض درست و اصولی آسفالت این محله اقدام شود.
کسایی از تهران

 

این خبر را به اشتراک بگذارید