• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
دو شنبه 18 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 191230
+
-

دزد گوشی خبرنگار، پلیس را به باند زورگیری رساند

کوتاه از حادثه
دزد گوشی خبرنگار، پلیس را به باند زورگیری رساند

تحقیقات پلیس برای دستگیری سارقی که با تهدید چاقو گوشی یک خبرنگار را سرقت کرده بود با دستگیری اعضای 2باند زورگیری پایان یافت.
به گزارش همشهری، اسفند سال گذشته کلیپی از صحنه یک زورگیری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که افکار عمومی را تحت‌ تأثیر قرار داد. کلیپ لحظه‌ای را نشان می‌داد که خبرنگار جوان یکی از رسانه‌های معتبر در خیابان بهشت در حال تردد بود که 2سرنشین یک موتورسیکلت به سراغ وی رفتند. یکی از موتورسواران از موتور پیاده و از پشت سر به خبرنگار جوان نزدیک شد و چاقویش را بیرون کشید. جوان خبرنگار با دیدن این صحنه فرار کرد، اما دزدان به تعقیبش پرداختند. لحظاتی بعد درحالی‌که مالباخته از ترس زمین خورده بود، یکی از موتورسواران تیغه چاقویش را مقابل وی گرفت، گوشی‌اش را دزدید و با همدستش فرار کرد.
به‌ دنبال این سرقت، تیمی از کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران تحقیقات برای شناسایی و دستگیری دزدان زورگیر را آغاز کردند. سرهنگ علی ولیپور گودرزی، رئیس پلیس آگاهی پایتخت روز گذشته با اعلام خبر دستگیری سارقان گفت: کارآگاهان با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و روش‌های علمی، هویت متهمان را که سابقه‌دار بودند، شناسایی کردند. وی ادامه داد: در تحقیقات که تیم تحقیق روی شناسایی مخفیگاه دزدان متمرکز شده بود، اطلاعاتی به‌دست آمد که از فعالیت یک باند دیگر زورگیری هم حکایت داشت.
سرهنگ گودرزی افزود: با اقدامات اطلاعاتی و بررسی‌های دقیق‌تر مخفیگاه متهمان این دو باند در جنوب و شرق تهران شناسایی شد و تمامی اعضای هر دو باند که متهمانی 19تا 24ساله هستند در عملیات همزمان دستگیر شدند.
اعضای این دو باند پس از انتقال به اداره آگاهی علاوه بر سرقت از جوان خبرنگار، به 50فقره زورگیری گوشی، گردنبند و کیف از شهروندان با تهدید چاقو اعتراف کردند. این در حالی است که در بررسی سوابق کیفری این باند سرقت مشخص شد تمامی آنها سابقه‌دارند. به ‌گفته رئیس پلیس آگاهی تهران، با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی، متهمان برای کشف جرائم احتمالی و شناسایی سایر شکات دیگر در اختیار کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی قرار گرفتند.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید