• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 16 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 190986
+
-

این مرد با به خطر انداختن جانش 6نفر را از سیل نجات داد

دهیار فداکار روستا

داخلی
دهیار فداکار روستا

 سیلی که چند روز پیش در شهرستان مراوه‌تپه استان گلستان جاری شد، در روستای عرب‌قره حاجی می‌رفت تا حادثه هولناکی را رقم بزند اما فداکاری دهیار روستا مانع از وقوع یک فاجعه شد. سیل، خودروی مسافرکشی را به محاصره خود درآورده و هر لحظه جان هر 6سرنشین آن را تهدید می‌کرد تا اینکه ابتکار دهیار روستا و کمک جوانان روستا، پایان شیرینی را برای این حادثه رقم زد.
به ‌گزارش همشهری، 12اردیبهشت‌ماه بود که بارش شدید باران در استان گلستان، باعث جاری شدن سیل در شهرستان مراوه‌تپه شد. هر چند پیش از آن، از طریق هواشناسی هشدارهای لازم به ساکنان مناطق داده شده بود اما ظاهرا راننده یک خودروی مسافرکش که یک مرد، 2زن و 2دختربچه خردسال مسافرانش بودند، از این هشدارها خبر نداشته و به همین دلیل وقتی از شهرستان کلاله به‌ سمت مراوه‌تپه در حرکت بود در سیل گرفتار شد.
شدت سیل به حدی بود که در چشم بر هم زدنی، خودروی پراید را از مسیر منحرف و به جریان آب انداخت. هر لحظه بر شدت سیل افزوده می‌شد تا اینکه خودروی مورد نظر پس از طی مسیری، متوقف شد و این بهترین زمان برای خروج سرنشینان بود. آنها اما توان عبور از سیل را نداشتند و به همین دلیل خودشان را به سقف ماشین رساندند و با فریاد درخواست کمک کردند؛ درخواستی که دقایقی بعد به گوش دهیار روستا هم رسید و باعث شد تا او به همراه چند نفر از جوان‌های روستا برای نجات سرنشینان پراید راهی محل حادثه شود.
ایوب دردی، همان دهیار فداکار است، مردی که حالا سابقه‌ حضور او در دهیاری به 6سال رسیده است. خودش درباره حادثه می‌گوید: آن روز در دفتر دهیاری بودم و تلاش می‌کردیم از طریق بلندگوی مسجد و کانال مجازی روستا، هشدارهای لازم را به اهالی بدهیم که یکی از ساکنان روستا با من تماس گرفت و گفت که در خروجی روستا یک خودرو در سیل گرفتار شده است.
او ادامه می‌دهد: با شنیدن این خبر آتش‌نشانی را در جریان قرار دادم و به‌سرعت راهی محل حادثه شدم. یک پراید نقره‌ای بود که سرنشینانش خودشان را روی سقف ماشین رسانده بودند اما هر لحظه امکان داشت به داخل سیل سقوط کنند. تنها راه نجاتشان کمک گرفتن از بالگرد بود؛ برای همین ماجرا را به هلال‌احمر گزارش کردیم. اما از دست دادن زمان ممکن بود به قیمت جان حادثه‌دیدگان تمام شود؛ در حالی‌که تا حدودی از شدت سیل کاسته شده بود، از خودروی آتش‌نشانی طنابی گرفتم و با کمک چند نفر از جوانان روستا به کمک سرنشینان پراید رفتیم. با همان طناب توانستیم خودمان را به آنها برسانیم و هر 6نفرشان را که حسابی ترسیده بودند، نجات داده و با انتقال به خانه یکی از روستاییان برایشان لباس گرم تهیه کردیم. پس از آن نیز پزشک روستا را نزد آنها بردم که خوشبختانه حال عمومی‌شان خوب بود.
به‌دنبال فداکاری دهیار جوان، مسئولان استانی در تماس با وی از او قدردانی کردند.

 



 

این خبر را به اشتراک بگذارید