خبر: معاون وزیر راه و شهرسازی میگوید: درخواستهای متعدد برای تأسیس ایرلاین جدید تنها بهدلیل همان کاغذ مجوزها بود که بروند یکسری کارهای دیگری با آن بکنند.
نقد: محمد محمدیبخش، رئیس سازمان هواپیمایی در پاسخ به سؤال ایرنا مبنی بر اینکه چرا باوجود اظهاراتی که در مورد قیمتگذاری بلیت و زیاندهی صنعت هوایی میشود، درخواست برای ورود به این صنعت زیاد است؟ میگوید درخواستهای متعدد برای تأسیس ایرلاین جدید فقط برای دریافت مجوز کاغذی بوده که بروند یکسری کارهای دیگری با آن بکنند و امروز هیچ مجوز کاغذی به کسی داده نمیشود. محمدیبخش تأکید میکند که در حال حاضر، مجوز تأسیس ایرلاین فقط برای کسی صادر میشود که بتواند هواپیما وارد کشور کند؛ اما همچنان تقاضا برای تأسیس شرکت هواپیمایی زیاد است گرچه درخواستی که همراه با واردات هواپیما بوده باشد، نداریم. بهعبارتدیگر، همچنان عدهای بهدنبال دریافت مجوز کاغذی ایرلاین هستند درحالیکه رئیس سازمان هواپیمایی میگوید: شرکتهای هواپیمایی در حال حاضر بهجز سوخت، یارانه دیگری دریافت نمیکنند. متقاضیان ایرلاین کاغذی در صنعتی که بهشدت مشمول قیمتگذاری دستوری است و بزرگترین ایرلاین آنهم با مشکلات مالی بزرگ مواجه است، بهدنبال چه هستند؟ آیا سازمان هواپیمایی کشوری بعد از توقف صدور این مجوزهای کاغذی، تمهیدی برای شفافسازی صنعت هوایی و افشای پشت پرده این ماجراها میاندیشید؟
پنج شنبه 14 اردیبهشت 1402
کد مطلب :
190861
لینک کوتاه :
newspaper.hamshahrionline.ir/DRwK5
+
-
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به روزنامه همشهری می باشد . ذکر مطالب با درج منبع مجاز است .
Copyright 2021 . All Rights Reserved