• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
پنج شنبه 14 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 190851
+
-

حمله نژادپرستانه به یک بانوی محجبه آلمانی

جهان‌نما
حمله نژادپرستانه به یک بانوی محجبه آلمانی

یک بانوی مسلمان آلمانی در برلین، پایتخت آلمان هدف حمله جسمی و لفظی فردی نژادپرست قرار گرفته است. فرد مهاجم اقدام به برداشتن حجاب این زن مسلمان کرده و موهای وی را کشیده است. این بانوی مسلمان به‌دلیل حمله این فرد دچار جراحاتی شده است.
به‌گزارش عرب‌نیوز، پلیس آلمان اعلام کرده تحقیقات برای مشخص کردن هویت فرد ضارب همچنان در حال انجام است. شهرهای مختلف آلمان در سال‌های اخیر با افزایش قابل‌توجهی در زمینه حوادث نژادپرستانه و اسلام‌هراسانه مواجه شده است. این رویدادها با افزایش گروه‌های راست افراطی و سوءاستفاده این احزاب از بحران پناهجویان در سال‌های اخیر رشد چشمگیری داشته است. براساس آمارهای منتشر شده، تنها در سال2022، دست‌کم 569جنایت نژادپرستانه علیه مسلمانان در آلمان ثبت شده است.
درحالی‌که تعداد مسلمانان در بسیاری از کشورهای اروپایی روندی فزاینده داشته، اسلام‌هراسی نیز در این کشورها در سال‌های اخیر تشدید یافته است. پیش تر یک گروه حقوق بشری اعلام کرده که بیش از ۸۰۰مسجد در آلمان از سال۲۰۱۴ تاکنون مورد تهدید و حملات قرار گرفته‌اند و متأسفانه مقامات این کشور به این مسئله توجه چندانی نکرده‌اند. مرکز حقوق بشری «برندلیگ» در این گزارش آورده در سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۲ نزدیک به ۸۴۰مورد حمله، خرابکاری و تهدید علیه مساجد صورت گرفته است. تجزیه و تحلیل دقیق جنایات نشان داده، عاملان این جنایات در بیشتر موارد ناشناس باقی مانده‌اند و این به حملات بیشتر علیه اماکن مذهبی مسلمانان دامن می‌زند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید