• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
چهار شنبه 13 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 190779
+
-

شمارش معکوس برای تحویل خودروهای خارجی

با ترخیص نخستین محموله خودروهای وارداتی از گمرک، تحویل چانگان‌ از هفته آینده شروع می‌شود. به‌گزارش همشهری، روز گذشته مدیرعامل شرکت سایپا از ترخیص نخستین محموله خودروهای وارداتی از گمرکات و تحویل این خودروها به مشتریان از هفته آینده خبر داد. محمدعلی تیموری دلیل تأخیر در ترخیص خودروهای چانگان را که پیش‌تر اعلام شده بود تا پایان اسفند سال گذشته عرضه می‌شوند، مشکلات دریافت استاندارد اعلام کرد‌ و گفت که این مسائل اکنون حل شده، تعدادی از این خودروها از گمرکات کشور ترخیص شده و از هفته آینده خودروهای وارداتی تحویل مشتریان می‌شود. به‌گفته مدیرعامل شرکت سایپا، فهرست متقاضیان خودروهای وارداتی از سامانه دریافت شده و متقاضیان بعد از واریز وجه خودرو می‌توانند خودروهای خود را تحویل بگیرند. 15فروردین امسال مدیر طرح واردات خودرو وزارت صمت اعلام کرد  هزارو108 منتخب خرید خودروهای وارداتی، متقاضی چانگان هستند که اطلاع‌رسانی به این افراد طی یکی دو روز آینده انجام می‌شود. تیموری در توضیح تعداد خودروهای وارداتی از سوی شرکت ‌سایپا، گفت: این شرکت تاکنون برای واردات 29هزار خودروی چانگان و زوتی ثبت سفارش کرده است. به‌گفته وی، یک‌هزار خودرو زوتی توسط پارس‌خودرو وارد شده و علاوه بر واردات این خودروها یک خودروی کراس‌اور هیبریدی نیز وارد خواهد شد که در 6ماهه دوم امسال عرضه آن آغاز می‌شود.
در آخرین روزهای اسفند سال گذشته، 120هزار متقاضی پس از بلوکه‌کردن 500میلیون تومان در حساب‌ وکالتی با سازمان حمایت، برای ‌شرکت در نخستین دور عرضه خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه عرضه این خودروها ثبت‌نام کردند که براساس اعلام مدیر طرح واردات خودرو وزارت صمت، پس از پالایش‌های لازم، تنها 34هزار نفر از این تعداد دارای شرایط لازم تشخیص داده شده و احراز صلاحیت شدند.
وزارت صمت برای واردات 100هزار دستگاه خودرو خارجی تا پایان سال1401 برنامه‌ریزی کرده بود که این امر محقق نشد و با وجود قول‌های داده شده از سوی مسئولان این وزارتخانه، حتی یک دستگاه خودرو نیز تا پایان سال گذشته از گمرک ترخیص نشد. به‌گفته معاون صنایع حمل‌و‌نقل وزارت صمت، در قانون بودجه سال‌جاری واردات 200هزار دستگاه خودرو پیش‌بینی شده است. مدیر طرح واردات خودرو وزارت صمت 27اسفند سال گذشته ضمن اعلام نهایی‌شدن پروسه واردات 2مدل خودرو چانگان شامل C35 پلاس و CS55 توسط سایپا، دیگر خودروهای در نوبت واردات را هیوندا النترا و 2مدل خودرو فیات شامل تیپو و 500 اعلام کرد. گرچه وعده عرضه این 5 مدل خودرو تا پایان سال قبل عملی نشد اما به‌نظر می‌رسد بعد از رسیدن چانگان‌ها به بازار، هیوندا و فیات نوبت‌های بعدی عرضه را به‌خود اختصاص دهند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید