• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
دو شنبه 11 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 190554
+
-

مبارزه با فساد براساس 8رهنمود


اولین جشنواره 8فرمان مقام معظم رهبری با محوریت مدل‌سازی حکمرانی مردمی در مبارزه با فساد توسط قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی، از 10اردیبهشت تا 10آبان برگزار می‌شود. این جشنواره در 3بخش آثار علمی پژوهشی، آثار هنری رسانه‌ای و بخش ویژه برگزار می‌شود.
در مراسم افتتاحیه این جشنواره داوود گودرزی، رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران گفت: مسئله فهم درست از اینکه فساد چگونه به‌وجود می‌آید و چگونه می‌توان مقابل آن ایستاد حائزاهمیت است. رهبر معظم انقلاب نیز در سخنرانی خود فرمودند که پیگیری و استمرار بسیار اهمیت دارد؛ همچنین نکته بعدی راهکار عملیاتی است که اینجا نخبگان، اندیشکده‌ها و دانشگاه‌ها درگیر می‌شوند و راهکار می‌دهند که مسئولان بتوانند با فساد مبارزه کنند.
او ادامه داد: اصل قرارگاه ما این است که باید مردمی‌سازی‌ صورت گیرد. اگر مردم درگیر کاری شوند می‌توانیم برنده شویم. رهبر معظم انقلاب در سخنرانی آغاز سال جدید گفتند که راهکار برای حضور مردم در اقتصاد را باید پیدا کنیم. این جشنواره به 2نکته از راهکارها و مردمی‌سازی‌ تأکید دارد.
گودرزی با اشاره به اینکه باید به موضوعات ارزی و گمرکی رسیدگی شود، گفت: برای اینکه بتوانیم با جریان فساد در کشور مبارزه کنیم نیاز به کمک نخبگان داریم و جریان رسانه‌ای نیز باید مطالبه‌گری و جریان‌سازی‌ داشته باشد. یکی از کارهای خوب و مفیدی که در تمام نقاط کشور می‌توان انجام داد، این است که دانشگاه‌ها، پایان‌‌نامه‌های دانشجویان را به سمت بحث مبارزه با فساد سوق دهند.
دبیر قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی با بیان اینکه باید زمین بازی برای مبارزه با فساد را تعریف کنیم، افزود: تعداد پژوهش‌های انجام شده در حوزه مبارزه با فساد هنوز قابل‌قبول نیست. در قبال این مسئله مهم و پیچیده است که رهبر انقلاب گفتند فساد، اژدهای 7سر است باید کارهای هوشمندانه‌تر و هماهنگ انجام شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :