• دو شنبه 7 خرداد 1403
  • الإثْنَيْن 19 ذی القعده 1445
  • 2024 May 27
دو شنبه 11 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 190550
+
-

کار نمایشی انجام نمی‌دهیم

شهردار تهران به موارد مطرح شده به نمایندگان شورا پاسخ داد

پس از اینکه علیرضا زاکانی، شهردار تهران گزارشی از وضعیت حمل‌ونقل عمومی پایتخت در صحن شورا ارائه داد، تعدادی از نمایندگان مواردی را مطرح کردند و شهرداری پایتخت به آنها پاسخ داد.

مهدی اقراریان، رها شدن پروژه ترمینال شرق و رهاشدگی موتورسیکلت
علیرضا زاکانی: در رابطه ‌با ترمینال شرق به‌دنبال انجام کارهای نمایشی نبودیم وگرنه می‌توانستیم با احداث ۴آسانسور این ترمینال را راه‌اندازی کنیم. سال گذشته نیز عده‌ای به‌دنبال تملک با قیمت پایین این ترمینال بودند، اما نسبت به اموال شهر تهران حساسیت داریم و بهره‌برداری از این ترمینال مهم را اکنون به مجموعه شهروند داده‌ایم و کارها هفته آینده شروع می‌شود. درخصوص موتوربرقی با شرکت مپنا و وزیر صمت جلسه داشتیم و این وزارتخانه متعهد شد ساخت موتوربرقی را پشتیبانی کند. ورود ۵۰هزار موتور کار به ناوگان تهران را در اولویت اقدامات داریم و در برنامه‌ای 3‌ساله این رقم باید به ۴۰۰هزار مورد برسد.

نرجس سلیمان، اورهال واگن‌های مترو و آسفالت معابر
علیرضا زاکانی:
اورهالی که اکنون انجام می‌شود بی‌نظیر است؛ زیرا در آن تمامی سیستم‌ها به‌روزرسانی می‌شوند و دستگاه‌های اورهال شده هیچ تفاوتی با دستگاه نو ندارد. در همین رابطه ‌ماه گذشته ۲۵۰میلیارد تومان قسط اولیه اورهال را پرداخت کردیم. برای آسفالت10درصد معابر شهر یک‌میلیون و 700 هزار تن آسفالت نیاز داریم؛ درحالی‌که چنین ظرفیتی پیش‌ازاین وجود نداشت. برای تحقق اهدافمان کارخانه‌ای احداث کردیم.

سیدجعفر تشکری‌هاشمی، عدم‌ضرورت احداث خطوط جدید مترو
علیرضا زاکانی:
در مسیر تحولی خود نمی‌توانیم تنها به یک مورد خاص توجه و سایر موارد را فراموش کنیم. فعالیت‌های توسعه‌ای مترو هزینه‌بر است، اما بااین‌وجود امسال می‌خواهیم ۱۳ایستگاه افتتاح کنیم، با بودجه‌ 10هزار میلیارد تومانی که امسال برای مترو درنظر گرفته شده تنها می‌توان ۷کیلومتر مترو را توسعه داد؛ به همین جهت برای حل چالش مالی ۴خط جدید متروی تهران از طریق مشارکت تأمین مالی خواهند شد.

جعفر شربیانی، اهمیت عفاف و حجاب در مترو
علیرضا زاکانی:
از ۵‌ماه گذشته کار ایجابی در رابطه‌ با مسئله حجاب‌ را در ایستگاه‌های مترو آغاز کردیم و مطابق قوانین کشور در این‌ رابطه پیش می‌رویم. مواجهه یگان حفاظت شهرداری با بی‌حجابان در قدم نخست اطلاع‌رسانی، سپس تذکر و سپس ممانعت از ورود به ایستگاه‌های متروست.

مهدی عباسی، ساماندهی معتادان متجاهر
علیرضا زاکانی: پیش ‌از این هیچ شهرداری زیر بار مسئولیت یک معتاد نمی‌رفت، ولی در یک سال گذشته ۵هزار معتاد را در ۱۱یاورشهر ساماندهی کرده‌ایم و در آینده نزدیک نیز ظرفیت برای ساماندهی ۲۵۰۰معتاد دیگر ایجاد خواهیم کرد. متولی اصلی در حوزه کودکان کار سازمان بهزیستی است و شهرداری در این زمینه هیچ وظیفه‌ای ندارد، اما با رایزنی‌های صورت‌ گرفته قرار است این موضوع در دولت ذیل ماده۱۲۷ (تعیین نماینده و واگذاری برخی از اختیارات) قرار گیرد و وظیفه اصلی ساماندهی کودکان به شهرداری محول شود.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید