• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
دو شنبه 11 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 190529
+
-

سازمان بدسلیقگی!

چرا باید بلافاصله بعد از انجام یک بازی مراسم قرعه‌کشی برگزار شود؟

سازمان لیگ فوتبال ایران آنقدر به قرعه‌کشی علاقه دارد که اگر تصمیم با خودش بود، هر هفته برای لیگ برتر هم قرعه‌کشی می‌گذاشت! آنها برای هر مرحله از جام حذفی هم قرعه‌کشی ترتیب می‌دهند. مسئله فقط اصرار به انجام قرعه‌کشی نیست. زمان برگزاری این قرعه‌کشی‌ها هم در نوع خودشان حیرت‌انگیز به‌نظر می‌رسند. برای مثال دیشب پس از مسابقه پرسپولیس، قرعه‌کشی مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی انجام شده است. این دیگر سطح جدیدی از بدسلیقگی را در سازمان لیگ نشان می‌دهد. چرا باید بلافاصله بعد از انجام یک بازی، مراسم قرعه‌کشی برگزار شود؟ آیا این ماجرا اصلا آنقدر که سازمان لیگ تصور می‌کند، برای هواداران فوتبال ایران جذابیت دارد؟
اگر در اروپا برخی از مسابقه‌ها را مرحله به مرحله قرعه‌کشی می‌کنند، دلایل زیادی برای این کار وجود دارد. مثلا هر کدام از این مراسم‌ها حق پخش تلویزیونی خاص خودشان را دارند و موجب کسب درآمد بیشتر می‌شوند. معمولا مهمان‌های ویژه‌ای در آن مراسم‌ها حضور دارند و حتی گاهی جوایزی نیز در چنین قرعه‌کشی‌هایی اهدا می‌شود. در فوتبال ایران که حتی مسابقات لیگش هم حق پخش ندارند، این کار به لحاظ اقتصادی هیچ توجیهی نخواهد داشت. جالب اینکه این فصل حتی در لیگ قهرمانان اروپا که مهم‌ترین تورنمنت فوتبال باشگاهی در تمام دنیا به شمار می‌رود، بین مرحله یک‌چهارم و نیمه‌نهایی قرعه‌کشی برگزار نشده و تیم‌ها از یک چهارم به بعد، مسیر رسیدن به فینال را می‌دانستند اما در جام حذفی ایران، قرار است مرحله به مرحله قرعه‌کشی انجام شود!
بدسلیقگی سازمان لیگ، داستانی نیست که تنها مربوط به قرعه‌کشی باشد. همین فصل، بارها و بارها ساعت برگزاری بازی‌ها در دقیقه 90 تغییر کرده است. درست مثل ظرفیت بلیت‌فروشی که هیچ‌وقت قابل پیش‌بینی نیست. همه این جزئیات در کنار هم به جذابیت بازی‌های لیگ و جام حذفی لطمه وارد می‌کنند. با کمی سلیقه و توجه بیشتر به جزئیات، می‌توان فصل بهتری را برگزار کرد اما اصرار به تکرار طوطی‌وار برخی کارها، در نهایت موجب می‌شود که فوتبال باشگاهی در ایران ظرافت زیادی نداشته باشد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید