• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
یکشنبه 10 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 190400
+
-

منابع پایدار آب در زیستگاه یوزپلنگ آسیایی 3برابر شد

رئیس پارک ملی توران از بیش از 3برابر شدن منابع پایدار آب در مهم‌ترین زیستگاه یوزپلنگ آسیایی کشور طی 5سال اخیر خبر داد و گفت: تعداد دستگاه‌های تلمبه بادی تأمین‌کننده آب شرب حیات‌وحش در این پارک ملی از 5 به ۱۶ دستگاه افزایش یافت.
به گزارش سازمان حفاظت محیط‌زیست، احمد رادمان، پارک ملی توران را مهم‌ترین زیستگاه یوزپلنگ آسیایی در کشور اعلام کرد و گفت: در راستای حفاظت بهتر از زیستگاه یوزپلنگ آسیایی که پارک ملی توران از بهترین این زیستگاه‌ها در کشور و جهان است، اقدامات بسیار مؤثری انجام شده که ازجمله آنها می‌توان به خریداری سامانه‌های عرفی در محدوده پارک ملی توران اشاره کرد.
 وی درباره سامانه‌های عرفی دامداری پارک ملی توران افزود: ۱۲سامانه عرفی در محدوده و حاشیه پارک ملی توران خریداری و دام از این منطقه خارج شده و امنیت کامل در این محدوده برای یوزپلنگ آسیایی برقرار شده است.
رادمان با اشاره به اینکه در سال۱۳۹۶ در منطقه توران تنها 5دستگاه تلمبه بادی داشتیم، گفت: اکنون ۱۶دستگاه تلمبه بادی تأمین‌کننده آب شرب حیات‌وحش در این محدوده حفاظتی وجود دارد. این تلمبه‌ها پایدارترین منبع برای تأمین آب شرب حیات‌وحش محسوب می‌شوند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید