• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
یکشنبه 10 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 190376
+
-

نقل قول

سنجش 56درصد نوآموزان در بدو ورود به دبستان
حمید طریفی‌حسینی، رئیس سازمان آموزش‌ و پرورش استثنایی:  ۵۶ درصد نوآموزان بدو ورود به دبستان مورد سنجش قرار گرفته‌اند و خانواده‌ها می‌توانند از طریق سامانه my.medu.ir اقدام به ثبت‌نام سنجش نوآموزان کنند. امسال ۶۵۰ پایگاه فعال در نوبت صبح و ۶۰۰ مرکز در نوبت عصر فعال است؛ یعنی ۱۲۵۰ پایگاه در نوبت صبح و بعدازظهر فعالیت می‌کنند.

 بحران توانبخشی سالمندان در راه ایران
پیمان نامدار، معاون بهداشت، درمان و توانبخشی هلال احمر: اگر تدابیر مناسب اتخاذ نشود در سال‌های آینده دچار بحران عرضه در بخش خدمات توانبخشی به سالمندان خواهیم شد. این درحالی‌ است که هزینه دریافت این خدمات ارزان نیست و معمولا بیمه‌ها پوشش مناسب و کاملی انجام نمی‌دهند؛ به‌عنوان مثال هیچ‌یک از هزینه‌ها در بخش ارتوپدی فنی تحت پوشش بیمه‌های پایه نیست.

حرکت به‌سوی بهداشت کار در کارگاه‌ها
بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت: لازم است درخصوص تأمین حق نیروهای کار با ایجاد محیط‌های کاری ایمن و بهداشتی که ضامن حفظ و ارتقای سلامت شاغلان به‌عنوان سرمایه انسانی کشور است، بیش از پیش گام برداریم. حرکت به‌سوی استقرار و بهبود مستمر ایمنی و بهداشت کار در کارگاه‌ها و کارخانه‌ها کشور، موجب کاهش حوادث و بیماری‌های شغلی و صرفه‌جویی در هزینه‌های اقتصادی مستقیم و غیرمستقیم مرتبط با آنها می‌شود.

کاهش تلفات جانی در تصادفات تعطیلات عید فطر
سردار سیدتیمور حسینی، جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا: تعداد جان‌باختگان صحنه تصادفات در ایام تعطیلات چهارروزه عید سعید فطر امسال 17.4درصد کمتر از سال گذشته بود. تعداد کل تصادفات رخ داده در این مدت 19هزار و 380فقره بوده است و تعدا کشته‌ها 200 نفر، آذربایجان غربی با 16کشته بیشترین آمار کشته‌های ناشی از تصادفات در این ایام را به‌خود اختصاص داده است. ۱۵۳ نفر از جانباختگان در این ایام که معادل ۷۷ درصد فوتی‌ها هستند در ۱۵ استان دچار تصادف شده و جان خود را از دست دادند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :