• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
یکشنبه 10 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 190360
+
-

نکته بازی/ به یاد خاطرات لورکوزن

خبر رسیده امیر قلعه‌نویی برای زیرنظر گرفتن عملکرد لژیونرهای ایرانی به 4کشور اروپایی سفر خواهد کرد. آلمان، پرتغال، یونان و انگلیس کشورهایی هستند که سرمربی تیم ملی با سفر به آنها قصد دارد نمایش بازیکنان ایرانی را از نزدیک تماشا کند. مخصوصا انگلیس خیلی مهم است؛ چون مدت‌هاست سامان قدوس بازی نمی‌کند و وقت دارد کنار قلعه‌نویی تخمه بشکند و با هم بازی برنتفورد را تماشا کنند! قلعه‌نویی حدود 2دهه پیش یک هفته راهی آلمان شد و مهمان باشگاه لورکوزن بود. او تا سال‌ها از خاطرات مربوط به این سفر صحبت می‌کرد و هر چیزی را به آن ربط می‌داد. حالا هم احتمالا در بازگشت امیرخان از تور اروپاگردی، تا چندین سال باید شنونده خاطرات متنوع و عبرت‌‎آموز او از قاره سبز باشیم. خلاصه خودتان را آماده کنید!

الان یاد جوانگرایی افتادی؟
یکی از شایعات عجیب این روزهای فوتبال ایران که به نوعی تأیید هم شد، مربوط می‌شود به تلاش قطری‌ها برای تغییر تابعیت یک بازیکن ایرانی. فوتبالیست مورد نظر محمدامین حزباوی، مدافع 19ساله فولاد خوزستان است که نمایش‌هایش در فصل جاری مورد تحسین و توجه قرار گرفته و به اردوی تیم ملی بزرگسالان هم دعوت شده است. در همین راستا علیرضا منصوریان، سرمربی فولاد تأیید کرده قطری‌ها با حزباوی برای تغییر تابعیت و حضور در تیم ملی این کشور مذاکره کرده‌اند که او نپذیرفته است. بنابراین احتمالا جذب این بازیکن با سفارش کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی قطر صورت گرفته است. جالب است که کی‌روش وقتی در ایران کار می‌کرد، مسن‌ترین تیم تاریخ فوتبال کشور را به جام‌جهانی قطر فرستاد، اما حالا که برای قطر کار می‌کند، دنبال جوان‌ترین ستاره لیگ ایران است!

بازنده بزرگ فصل
طبیعتا لیگ امسال بازیکنان ناکام زیادی داشت، اما موقع فهرست کردن آنها حتما باید به کاوه رضایی اشاره کرد؛ فوتبالیستی که زمانی در رده بالا و نزدیک به ملی دسته‌بندی می‌شد اما این سال‌های آخر در تیم‌های گمنام اروپایی وقت تلف کرد. کاوه در سال جام‌جهانی به ایران برگشت تا شاید به تیم ملی برسد اما حتی در رده باشگاهی هم موفق نبود. او ابتدا با استقلال به توافق رسید، اما چون فهرست این تیم پر شده بود به تراکتور پیوست و البته قبلش تفاهمنامه‌ای با مصطفی آجورلو امضا کرد که حتما در زمستان آبی‌پوش شود، وگرنه 10میلیارد تومان غرامت می‌گیرد. رضایی به شوق همین تفاهمنامه قراردادش با تراکتور را به‌طور یک‌طرفه فسخ کرد، اما با شکایت باشگاه تبریزی محروم شد و حالا کمیته استیناف هم محرومیتش را تأیید کرده است.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید