• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
یکشنبه 10 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 190354
+
-

نکته

مهدی صیاد شیرازی:
کیفیت شهادت پدرم نمونه بارز مردمی بودن ایشان بود

مهدی صیادشیرازی، فرزند شهید علی صیادشیرازی در همایش علمی پیرامون شخصیت این فرمانده شهید با بیان اینکه ایشان ابعاد شخصیتی مختلفی داشتند، بیان کرد: «در عرصه ولایتمداری ارادت خاصی نسبت به امام زمان(عج) و رهبر معظم انقلاب اسلامی داشتند به‌نحوی که با فرمانده معظم کل قوا رابطه بسیار نزدیکی وجود داشت.» وی با اشاره به اینکه کیفیت شهادت ناجوانمردانه پدرش حکایت از مظلومیت او دارد، گفت: «پدرم همواره سعی داشت کار را برای رضای خداوند انجام دهد به همین دلیل کیفیت شهادت پدرم را می‌توان نمونه بارز مردمی بودن ایشان ذکر کرد، زیرا ضارب پدرم به بهانه دادخواهی اقدام تروریستی خود را انجام داد و این‌ نشان می‌دهد که به حل و فصل مشکلات مردم اهمیت ویژه‌ای می‌داد؛ البته این ویژگی را در محل خدمت هم داشتند بدین صورت که برای رفع مشکلات پیرامون خدمت سربازان اهتمام جدی داشت.»

آخرین جملات شهید مدافع حرم به فرزندانش
اسلحه من زمین نماند

شهید علیزاده در آخرین جملاتی که برای فرزندانش به یادگار گذاشته، آنچه را که  برایش با ارزش‌تر بود، پیش از شهادت وصیت می‌کند. مدافع حرم عباسعلی علیزاده، جانباز ۲۵ درصد بود که وقتی شنید در سوریه چه بر مردم‌اش می‌گذرد، نتوانست بی‌تفاوت باشد و باز لباس جهاد در راه خدا را بر تن کرد و عازم سرزمین شام شد. ۱۰ مهر سال ۹۴ نخستین باری بود که عباسعلی اعزام شد و خدا اینطور برایش خواسته بود که به تاریخ ۲۹ آذر همان سال در منطقه عملیاتی ویژه جاده خان‌طومان مزد جهادش را بگیرد و برای همیشه روزی‌خور درگاه حضرت حق شود. این شهید عزیز در جملات‌آخری که برای فرزندانش به یادگار گذاشته آنچه برایش باارزش‌تر بود را وصیت می‌کند. وی پشت بی‌سیم می‌گوید: «سینا جان دنیا برام کوچیک شده، باباسینا جان اسلحه من زمین نمونه، بابا ندا جان دخترم شب عروسیت میام پیشت، باباجان نداجان چادر مادرمون حضرت زهرا رو سرتون نگه‌دارین.»

ساخت فیلم سینمایی دوران دفاع‌مقدس با نقش آفرینی هنرمندان لرستانی
فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان از تفاهمنامه ساخت مستند بین سپاه استان و مؤسسه روایت فتح خبر داد. سردار مرتضی کشکولی در جلسه قرارداد ساخت فیلم سینمایی درباره دوران دفاع‌مقدس ویژه کنگره ۶۵۴۴ شهید استان لرستان و نقش رزمندگان لرستان در عملیات‌های حاج عمران وکربلای۴و۵ با مؤسسه روایت فتح، اظهار کرد: «به موجب این قرارداد با سوژه‌یابی کارگروه مستند‌سازی‌ یک فیلم سینمایی از نقش رزمندگان لرستان در عملیات‌های کربلای ۴ و ۵ و چندین مستند فاخر هم ساخته می‌شود. این فیلم سینمایی با نقش‌آفرینی هنرمندان لرستان و مجموعه روایت فتح در شهرک سینمایی دفاع‌مقدس در تهران ساخته می‌شود.»

این خبر را به اشتراک بگذارید