• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
شنبه 9 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 190255
+
-

ادامه واکنش‌ها در مجلس به ادعای اهدای 75 خودروی شاسی بلند

ادعای تکذیب‌شده یک نماینده همچنان دردسرساز است

مجلس
ادامه واکنش‌ها در مجلس به ادعای اهدای 75 خودروی شاسی بلند

 با گذشت چند روز از طرح ادعای اهدای ۷۵دستگاه خودروی شاسی‌بلند به نمایندگان مجلس، واکنش مجلسی‌ها به این ادعا همچنان ادامه دارد و بهارستان‌نشینان خواستار رسیدگی سریع و قاطع به این موضوع، آن‌هم تا پیش‌از جلسه استیضاح وزیر صمت هستند.

ورود حراست مجلس به موضوع
انتقادها به طرح ادعاهای بدون‌سند در شرایطی است که سیدنظام‌الدین موسوی، سخنگوی هیأت رئیسه‌مجلس با اشاره به ورود حراست قوه مقننه به این موضوع، تأکید کرد که براساس بررسی‌های انجام شده، کذب بودن ادعای واگذاری خودرو به نمایندگان مشخص شده و هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان با قید فوریت، این اتهام را بررسی خواهد کرد.
ازسوی دیگر نماینده نجف‌آباد در مجلس نیز با تأکید بر لزوم دفاع هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان از‌شان مجلس دراین موضوع، آن‌هم با فوریت، خواستار تعیین‌تکلیف چنین ادعایی تا پیش از روز استیضاح وزیر صمت شد. ابوالفضل ابوترابی همچنین درخواست کرد که مردم به‌صورت دقیق در جریان جزئیات این ماجرا قرار گیرند.

اولویتی برای «هیأت نظارت»
درشرایطی که انتقادها نسبت به طرح اتهام‌های بدون‌سند به نمایندگان مجلس یازدهم و تقاضا برای ورود هیأت‌نظارت بر رفتار نمایندگان به این موضوع درحال افزایش است، سخنگوی این هیأت از رسیدگی به اتهام ادعای رشوه به مجلسی‌ها در نخستین فرصت خبرداد. موسی غضنفرآبادی با تأکید بر اینکه تلاش می‌کنیم این جلسه قبل از نشست استیضاح وزیر صمت برگزار شود گفت: با توجه به گستردگی انتشار این خبر کذب، باید برخورد مناسب با آن صورت گیرد تا از تشویش اذهان‌عمومی در این زمینه جلوگیری شود.

تکذیب رسمی اتهام رشوه
این درحالی‌است که پس‌از طرح اتهام اهدای ۷۵خودروی شاسی‌بلند به نمایندگان در جریان استیضاح وزیر صمت، هیأت رئیسه مجلس پس از بررسی موضوع، کذب بودن آن‌را به‌صورت رسمی اعلام کرد و سیدرضا فاطمی‌امین، وزیر صمت نیز در نامه‌ای به دادستان کل کشور، خواستار برخورد قضایی با اتهام‌زنندگان شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید