• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
شنبه 9 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 190270
+
-

رئیسی: به اندازه کل دولت دوازدهم نیروگاه‌سازی کردیم

رئیس‌جمهور در سفر استانی خوزستان: این دولت از کنار هیچ مسئله‌ای عبور نخواهد کرد

گزارش
رئیسی: به اندازه کل دولت دوازدهم نیروگاه‌سازی کردیم

گروه سیاسی

رئیس‌جمهور و هیأت دولت در سفر 2روزه به خوزستان از پروژه‌های عمرانی پالایشگاهی، آبرسانی، نیروگاهی و... رونمایی کردند. سیدابراهیم رئیسی در 7بار سفر خود به نقاط مختلف خوزستان، حل معضلات اساسی مردم این استان را در دستور کار قرار داد؛ بسیاری از این پروژه‌های عمرانی به‌صورت ضرب‌الاجلی در دولت سیزدهم به ثمر رسیدند و ازجمله بحران چندساله تامین آب شرب این استان را رفع کردند. رئیسی در اجتماع مردم حاضر در مصلای نمازجمعه اهواز با اشاره به اینکه در حدود یک‌سال و نیم سپری شده از دولت سیزدهم، ۷ بار به خوزستان سفر کرده است، گفت: اگر لازم باشد ۷۰ بار به خوزستان سفر می‌کنم تا مشکلات این مردم حل شود و تا مشکلات مردم خوزستان رفع نشود، آرام نمی‌‌گیرم. حضور در جمع کارگران شرکت هفت‌تپه، سخنرانی در جمع مردم اهواز و حضور در شهرستان‌های شادگان، دزفول و اندیمشک، نشست با مدیران صنعت آب و برق خوزستان، دیدار با علما، نخبگان و بزرگان عشایر خوزستان و بازدید از تالاب شادگان ازجمله برنامه‌های سفر رئیسی به خوزستان بودند. رئیس‌جمهور با اشاره به ظرفیت بسیار خوب گردشگری دریایی خوزستان به‌ویژه تالاب شادگان، به مسئولان استانی برای تهیه سند توسعه این تالاب فرصت یک‌ماهه داد. رئیس‌جمهور به‌عنوان بخشی از دستاوردهای قابل توجه دولت سیزدهم در همه استان‌های کشور ازجمله خوزستان گفت:
در حدود یک‌سال گذشته به اندازه کل دوره دولت دوازدهم نیروگاه‌سازی شده و در زمینه رفع کاستی‌های زیرساختی در کشور کارهای جهادی در حال انجام است.
کاری که در طول دوره این دولت در زمینه فاضلاب انجام شده برابر با کاری است که در ۳۰سال گذشته انجام شده است.

افتتاح‌های کلیدی خوزستان در دولت سیزدهم
جمعه 8اردیبهشت1402، همزمان با پالایشگاه گاز هویزه خلیج‌فارس، ۶ طرح نفتی و گازی دیگر با حضور رئیس‌جمهور افتتاح یا کلنگ‌زنی شد.
افتتاح فاز یک شرکت پالایش هویزه خلیج‌فارس و افزایش ۲۵۰میلیون فوت مکعب ظرفیت تولید گاز کشور
بهره‌برداری از ۴۰ حلقه چاه نفتی میدان آزادگان جنوبی با سرمایه‌گذاری ۴۰۰میلیون دلار و اشتغال‌زایی بیش از 3هزار و ۲۰۰ نفر
افتتاح ۷۰کیلومتر از طرح دوخطه کردن راه‌آهن اهوازـ اندیمشک به ارزش ۴هزار میلیارد تومان
افتتاح فاز سوم سیکل بخار نیروگاه غرب کارون با ظرفیت ۱۸۰مگاوات در روز
بهره‌برداری از بخش گازی نیروگاه سیکل ترکیبی دوکوهه
افتتاح طرح آبرسانی به ۱۷۴روستای خوزستان
احیای 160واحد تولیدی در دزفول
آغاز عملیات اجرایی میدان مشترک سهراب با سرمایه‌گذاری ۸۰۰ میلیون دلار با هدف دستیابی به تولید ۳۰ هزار بشکه در روز

از ملامت‌ها ابا نداریم
رئیس‌جمهور در جمع علما، نخبگان و بزرگان عشایر استان خوزستان بر جبران کمبودها در استان خوزستان تأکید داشت:
کمبودها و کاستی‌ها در استان خوزستان مربوط به امروز نیست، اما دولت خود را موظف به جبران آنها می‌داند. اگرچه رفع کامل این عقب‌ماندگی‌ها نیازمند زمان بیشتری است، اما دولت مردمی با برنامه‌ریزی دقیق و مدون حل مسائل و مشکلات استان را تا حصول نتیجه پیگیری خواهد کرد.
تفاوت دولت مردمی با دولت‌های دیگر در این است که این دولت از کنار هیچ مسئله‌ای عبور نخواهد کرد، به‌دنبال حل مسائل با راهکاری علم پایه و متقن است و در این مسیر آنچه را که خیر و صلاح کشور باشد، با قدرت و قوت دنبال خواهد کرد و از برخی ملامت‌های تنگ‌نظرانه ابایی نخواهد داشت.
رئیسی در پایان گفت: یقین بدانید تا پایان دولت سیزدهم هیچ روستایی در کشور بدون آب و با مشکل آب پیدا نخواهد شد؛ دولت برای رفع مشکل آب ۱۰هزار روستا برنامه‌ریزی کرده است.




 

این خبر را به اشتراک بگذارید