• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
شنبه 9 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 190231
+
-

پول هست، اما نه برای مسی

لالیگا مخالف آمدن ستاره آرژانتینی به بارسلوناست

پول هست، اما نه برای مسی

پس از جلسه مقامات باشگاه بارسلونا با لالیگا شایعه شد که در این جلسه درباره نحوه بازگشت مسی به این باشگاه توافقاتی صورت گرفت اما تباس، رئیس لالیگا آن را تکذیب کرد و گفت: «بارسلونا توانایی پرداخت دستمزد هنگفت به مسی را ندارد، آنها مانند پاری‌سن ژرمن نیستند. تا امروز، ورود مسی به بارسلونا پیچیده است. باشگاه باید دستمزد بازیکنان خود را پایین بیاورد و چند بازیکن از تیم کنار بگذارد تا بتواند مسی را ثبت کند.» او حتی دوباره درباره پرونده رشوه به نایب‌رئیس پیشین کمیته داوران اسپانیا - نگریرا- هم حرف زد و آن را مشکل جدی بارسا دانست: «پرونده نگریرا جدی‌ترین پرونده تاریخ فوتبال اسپانیاست. اینکه یک باشگاه به‌مدت ۸سال به نایب‌رئیس داوری پول بدهد، خطرناک است. »
بارسلونا اما همچنان در این پرونده خود را بی‌گناه می‌داند و منتظر برگزاری دادگاه است. آنها همچنان دنبال پیدا کردن راهی برای بازگرداندن مسی هستند. هر چقدر مسی دستمزدش را کاهش دهد، باز هم باشگاه توان پرداخت آن و ثبت قرارداد این بازیکن را ندارد. بوسکتس توافق کرده برای تمدید دستمزدش را کم کند اما آلبا نه. آلبا اگر بماند باید 35میلیون یوروی دیگر بگیرد که واقعا رقم زیادی است. بارسلونا برای رهایی از شر دستمزد این بازیکن دنبال راهی برای فروش اوست؛ همچنین بازیکنانی مثل فران تورس، کسیه، فاتی، رافینیا و چند نفر دیگر. بارسا تی‌وی هم با 150کارمند در حال تعطیل شدن است. بازسازی ورزشگاه نوکمپ دیگر دغدغه مالی باشگاه است. ساختار تامین بودجه این نوسازی به این شکل است؛ بازپرداختی که در 5سال انجام می‌شود شامل 583میلیون یورو، بازپرداخت 7ساله وام 477میلیون یورویی، بازپرداخت 20 تا 24ساله وام 390میلیون یورویی، همگی با میانگین نرخ سود 5.5درصد. بارسلونا از محل درآمدهای ورزشگاه اسپاتیفای نوکمپ سررسیدها را صاف می‌کند. درآمد سالانه 247میلیون یورو برای این ورزشگاه پیش‌بینی شده است؛ ۲۲درصد بلیت و رستوران، ۱۵درصد موزه، 24درصد اتاق و خدمات VIP، 15درصد مراسم و 24درصد تبلیغات.
بارسلونا قصد دارد از فصل 26-2025 یک صندوق ویژه ایجاد کند که پس از حفظ ۱۰۰.۴میلیون یورو برای باشگاه، درآمد اضافی حدود ۲۴۶میلیون یورو به آن منتقل شود. این صندوق درآمدها را سرمایه‌گذاری کرده و اقساط وام باشگاه را که تقریبا سالانه ۹۴میلیون است، منتقل می‌کند و مابقی را به باشگاه برمی‌گرداند. تقسیمات ۱۴۵۰میلیون یورو؛ پروژه نوکمپ: ۱۰۷۱میلیون یورو، هزینه‌های تامین مالی: ۱۷۹میلیون یورو، ذخیره مالی: ۲۰۰میلیون یورو. همه اینها اما منجر به تضمینی برای گرفتن مجوز عقد قرارداد با مسی نخواهد شد. لالیگا همچنان با هر قرارداد جدیدی از سوی این باشگاه به‌دلیل فیرپلی مالی مخالف است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید