• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 9 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 190229
+
-

حسرت 20ساله شد

آرسنال باید برای تکرار قهرمانی وارد سومین دهه انتظار شود

حسرت 20ساله شد

شاید اگر اول فصل می‌گفتند در فاصله چند هفته به پایان لیگ، سهمیه لیگ قهرمانان آرسنال قطعی خواهد شد و این تیم تا هفته‌های پایانی شانس قهرمانی خواهد داشت و طولانی‌ترین صدرنشینی این فصل را بین همه تیم‌ها به‌خود اختصاص می‌دهد، هواداران این تیم سر از پا نمی‌شناختند، اما روندی که طی شد و آرسنال با بهترین نمایش در طول فصل باز هم از قهرمانی دور شد، غم‌انگیز بود. با این عملکرد آرسنالی‌ها باید به تیم‌شان افتخار کنند اما آنها سرخورده‌اند. رؤیای قهرمانی لیگ برتر باز هم بر باد رفت و نشد که آنها پس از 20سال قهرمانی را تکرار کنند. آخرین‌بار فصل 04-2003 با آرسن‌ونگر کبیر بود که لیگ را فتح کردند و حتی یک شکست هم نداشتند. آن جام موسوم به جام طلایی آغازگر یک طلسم برای این باشگاه شد.
     تنها دلخوشی توپچی‌ها این است که تساوی تاتنهام با منچستریونایتد در این هفته، سهمیه‌شان در لیگ قهرمانان‌ را قطعی کرد تا برای نخستین‌بار از فصل 16-2015 باردیگر در این رقابت‌ها حاضر باشند.
     آرسنال از زمانی که سالیبا مصدوم شده، 2تساوی 2-2 و یک تساوی 3-3 داشته و 4بریک از من‌سیتی باخته، یعنی 11گل در 4بازی دریافت کرده. حالا تعداد گل‌های خورده صدرنشین در این فصل از چلسی رده یازدهمی و بحران‌زده که 3سرمربی به‌خودش دیده، بیشتر است؛ 38در برابر 35.
     پپ گواردیولا در طول دوران مربیگری خود موفق شده است ۲۰بار آرسنال را شکست دهد، ۵پیروزی بیشتر از هر رقیب دیگری در کارنامه دارد.
     منچسترسیتی در ۲۴بازی آخر لیگ برتری که چهارشنبه به میدان رفته، ۲۴بار به پیروزی رسیده. آنها ۱۲رویارویی آخر خود مقابل توپچی‌ها را نیز با پیروزی به پایان رسانده‌اند. از زمانی که پپ هدایت سیتیزن‌ها را برعهده گرفته، در لیگ برتر بیشتر از هر تیم دیگری مقابل آرسنال امتیاز کسب کرده است؛ ۴۰ امتیاز.
     فرانک لمپارد از زمانی که به چلسی برگشته همه بازی‌ها را باخته است؛ ۵ بازی، ۵شکست، ۹گل‌خورده و یک گل‌زده.
     لمپارد در ۱۹بازی آخر خود به‌عنوان سرمربی در اورتون و چلسی در این فصل موفق به کسب پیروزی نشده و آمار ۱۳درصد پیروزی در فصل جاری لیگ برتر را به ثبت رسانده است.
     امتیازهای کسب شده توسط سرمربیان مختلف چلسی در این فصل لیگ برتر؛ توماس توخل ۶بازی و 10امتیاز، گراهام پاتر ۲۲بازی و ۲۸امتیاز، برونو سالتور یک بازی و یک امتیاز، فرانک لمپارد۳ بازی و صفر امتیاز.

هلندی‌ها برای پپ دعا می‌کنند
با تغییرات جدول لیگ برتر و شکست آرسنال از من‌سیتی حالا گواردیولا در آستانه کسب سه‌گانه قرار دارد. لیگ برتر به‌نظر در دسترس است. این تیم با منچستریونایتد به فینال جام‌حذفی هم صعود کرده است و در لیگ قهرمانان هم در مرحله نیمه‌نهایی باید با رئال‌مادرید بازی کند و تا قهرمانی فقط 3مسابقه در این رقابت‌ها فاصله دارد. هیچ تیم دیگری در این فصل شانس کسب سه‌گانه را ندارد. رئال‌مادرید که لالیگا را رها و به بارسلونا واگذار کرده است، اینتر هم با وجود پیروزی بر یووه و صعود به فینال کوپا ایتالیا و حضور در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان شانسی برای کسب قهرمانی سری‌آ ندارد. میلان هم تنها در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان حاضر است و 2جام دیگر را از دست داده. بایرن‌مونیخ با شکست مقابل فرایبورگ از جام‌حذفی کنار رفته و با توماس توخل از لیگ قهرمانان هم حذف شده و حتی در بوندس‌لیگا هم از دورتموند عقب افتاده است. پاری‌سن‌ژرمن هم تنها لیگ یک را در دسترس می‌بیند و از 2‌تورنمنت دیگر حذف شده است. یوونتوس، لورکوزن، آاس‌رم و سویا که تا نیمه‌نهایی بالا رفته‌اند و هیچ‌کدام شانس قهرمانی در لیگ داخلی و حتی جام‌حذفی داخلی را ندارند تا به سه‌گانه فکر کنند. تنها می‌ماند منچسترسیتی. درصورت فتح هر 3 جام توسط منچسترسیتی یک تیم دیگر در لیگی دیگر از آن سود می‌برد. در واقع فاینورد، جدی‌ترین هوادار پپ گواردیولا برای فتح سه‌گانه است. یاران علیرضا جهانبخش از موفقیت پپ خوشحال خواهند شد. اگر منچسترسیتی در تمام رقابت‌ها قهرمان شود و سه‌گانه کسب کند فاینورد در سید یک لیگ قهرمانان قرار می‌گیرد زیرا این سید شامل قهرمانان ۶کشور و فاتحان لیگ قهرمانان و لیگ اروپای فصل قبل است و به این ترتیب جای یک سهمیه برای قهرمان هلند در سید یک باز می‌شود. در غیر این صورت به سید ۳ خواهد رفت.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید