• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
شنبه 9 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 190230
+
-

رؤیای 100امتیازی بر باد رفت

بارسلونا نمی‌تواند امتیازات این فصل خود را سه‌رقمی کند

رؤیای 100امتیازی بر باد رفت

لالیگا به لطف امتیازات زیادی که رئال مادرید در این فصل از دست داده و همچنین خساست بارسلونا در امتیاز دادن و دفاع و دروازه‌بان عالی این تیم، تقریبا به یک لیگ غیررقابتی تبدیل شده‌است. امشب هم رئال و هم بارسا بازی دارند اما بازی‌ها برای این دو تیم حساس نیست. اختلاف 11امتیازی بین این دو رقیب در فاصله 7هفته مانده به پایان فصل، این مسابقات را از تک‌وتا انداخته است، اما حتی باخت احتمالی رئال در بازی امشب مقابل آلمریا و پیروزی بارسلونا بر رئال‌بتیس، نمی‌تواند آبی‌اناری‌ها را قهرمان زودهنگام و قطعی لیگ کند. در بهترین حالت بارسلونا هفته آینده می‌تواند جشن قهرمانی بگیرد، البته اگر رئال هر دو بازی این دو هفته را ببازد و بارسا ببرد، آنگاه اختلاف امتیاز 2تیم در فاصله 5هفته به پایان به 17 افزایش می‌یابد. حتی تساوی رئال در این دو دیدار هم قهرمانی بارسا را قطعی نخواهد کرد، چون در این حالت رئال اگر همه بازی‌های بعدی را ببرد و بارسا همه را ببازد امتیازات برابر می‌شود و چون رئال‌مادرید در بازی رودررو بهتر نتیجه گرفته، بالاتر می‌ایستد. رئال هفته آینده با سوسیداد بازی دارد و بارسا با اوساسونا. چنین احتمالی بعید هم نیست.

     بارسا
در واقع این رایو وایکانو بود که جشن قهرمانی را به‌ تعویق انداخت. این تیم چهارشنبه‌شب 2 بر یک بارسلونا را شکست داد. فران گارسیا، مدافع کناری سابق رئال که فصل آینده به این تیم باز خواهد گشت، زننده گل دوم وایکانو به بارسا بود. او به اتلتیکومادرید هم در این فصل زخم زده. بارسا در هفته‌های اخیر امتیازاتی را مقابل خیرونا، ختافه و وایکانو از دست داده و به همین دلیل شانس رسیدن به 100امتیاز هم برای این تیم از دست رفته است و بارسای ژاوی در بهترین حالت 97امتیازی خواهد شد و به رکورد بارسای تیتو ویلانوای فقید نخواهد رسید.
درباره وایکانو هم نکته جالب اینجاست که این تیم تا پیش از برد مقابل بارسا کاملا متعادل عمل کرده بود و در 30بازی، 10برد، 10تساوی، 10شکست، 36گل زده و 36گل خورده ثبت کرده بود اما بارسا این تعادل را بر هم زد. بارسا برای دومین فصل پیاپی موفق به بردن رایو نشد. در واقع برای نخستین‌بار در تاریخ بارسلونا در ۴بازی متوالی موفق به شکست رایو نشده است. وایکانو در طول تاریخ ۷بار بارسلونا را شکست داده که 3برد آن در ۴بازی اخیر بوده است.
لواندوفسکی در این بازی بالاخره گل زد تا فاصله‌اش را با کریم بنزمای 14گله و همیشه غایب در صدر جدول گلزنان به 4گل افزایش دهد. لواندوفسکی پس از ۴۶۷دقیقه توانست گل به ثمر برساند و این بدترین آمار او از زمان حضورش در این باشگاه است. لوا پس از جام‌جهانی 10گل زده که تنها یکی از آنها در نوکمپ بوده است و بقیه در خارج خانه.
بارسا بیشتر بردهایش را مدیون درخشش تراشتگن و بازی دفاعی تیم است. با این فرمول می‌شود یک فصل قهرمان شد اما برای فصل آینده باید چیزهای زیادی تغییر کند چون این سبک در درازمدت جوابگو نیست. همه کارشناسان و حتی خود ژاوی هم به این موضوع اذعان دارند که بارسلونا خوب بازی نمی‌کند.

  رئال
رئالی‌ها روی لیگ تمرکز ندارند و آن را رها کرده‌اند. هفته گذشته در زمین خیرونا 4بر2 باختند. تاتی کاستیانوس پس از ۱۰سال و یک روز، نخستین بازیکنی شد که مقابل کهکشانی‌ها پوکر می‌کند. پیش از مهاجم آرژانتینی، روبرت لواندوفسکی با پیراهن دورتموند مقابل رئال در یک بازی 4گل زده بود.
وینیسیوس 14کارت زرد در این فصل دریافت کرده است. او همچنین به رکورد 100بازی زیرنظر آنچلوتی رسید با 44گل‌زده برای این سرمربی. وینیسیوس نخستین بازیکن این فصل 5لیگ بزرگ اروپایی است که به 100دریبل موفق می‌رسد.
در بازی‌های رئال‌مادرید در این فصل بیشترین گل ردوبدل شده؛ 93گل که شامل 65گل‌زده و 28گل‌خورده است. خیرونا هم همینطور. در بازی‌های بارسلونا با سبک خاص ژاوی فقط 66گل ردوبدل شده (55گل‌زده و 11گل‌خورده) که فقط اوساسونا(61) و مایورکا(64) آمار گل کمتری در بازی‌های خود داشته‌اند.
مودریچ که اخیرا زمین تمرینی دینامو زاگرب به نام او نامگذاری شده، مصدوم است و ممکن است فینال کوپا دل‌ری و حتی بازی با منچسترسیتی را از دست بدهد. آلابا شاید به این دو بازی برسد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید