• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
سه شنبه 5 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 189957
+
-

یک گردهمایی قرآنی

برج میلاد میزبان محفلی‌ها شد

گزارش
یک گردهمایی قرآنی

گردهمایی عوامل و مخاطبان برنامه تلویزیونی محفل برگزار شد؛ مراسمی که با استقبال مخاطبان همراه بود و در آن همه امیدوار حضور دوباره برنامه‌هایی همچون محفل در رسانه ملی بودند.
 به گزارش همشهری، در ابتدای این برنامه که تا حدود ساعت ۲۳ ادامه داشت، احمد ابوالقاسمی، قاری بین‌المللی و یکی از 5میزبان برنامه محفل به تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید پرداخت و بعد از آن نوبت هنرنمایی عطیه عزیزی، حافظ ۹ساله قرآن از خراسان جنوبی رسید. اجرای قطعه «اینجا ایرانه» از سوی گروه سرود دختران احسان بخش دیگری از برنامه‌ گردهمایی برنامه محفل بود. محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی که یکی از حامیان اصلی تولید برنامه محفل بود، گفت: این اتفاق مهمی بود که رقم خورد. برای تولید این برنامه زحمات زیادی کشیده شد و به همین بهانه یک خواهش‌ دارم و آن هم اینکه ‌ای کاش برنامه محفل غیر از اینکه استمرار و ادامه پیدا می‌کند، امتداد هم داشته باشد و بهانه‌ای برای رونق گرفتن محافل قرآنی در کشور شود تا به فضل خدا دوباره یک حال و هوای شورانگیز قرآنی را بیشتر از دفعات قبل شاهد باشیم.
وی افزود: باید زمینه بهره‌مندی از قرآن که «هدی للناس» است، افزون‌تر شود. محفل شروع خوبی برای این کار بود و امیدوارم این برنامه یک مراسم اختتامیه نباشد، بلکه یک شروع خوب باشد و اجازه دهیم این حال و هوا در کل کشور به بهترین شکل جاری شود. همچنین حامد شاکرنژاد از داوران برنامه محفل گفت: ۳۵سال است که در عرصه قرآن مشغول تلاوت هستم، بعد از پخش شدن برنامه محفل از رسانه ملی هرجا بین مردم‌ حضور داشتم، شور و اشتیاقی را مشاهده کردم که در این مدت ندیده بودم. احساس می‌کنم افرادی به این عرصه اضافه شده‌اند که تا پیش از این اصلاً ارتباطی با جامعه قرآنی نداشته‌اند. وی با اشاره به اینکه امیدوار است این حرکت ادامه داشته باشد، به پیام‌هایی که در مورد این برنامه از اقصی‌نقاط دنیا دریافت کرده است، اشاره کرد و افزود: قرآن زبان مشترک همه ما مسلمانان است و به خوبی مسلمانان ملل را گردهم می‌آورد.

 بازتاب این برنامه در سطح داخلی و خارجی عالی بود
‌رضوان ‌درویش، داور محفل از کشور سوریه نیز به بیان نکاتی در مورد این برنامه پرداخت و گفت: انتظار موفقیت این برنامه را داشتم؛ به این دلیل که گروهی که کار می‌کردند، فعال بودند؛ همه مانند‌زنبورهای عسل در کندو بودند و فعالیت زیادی داشتند. نکته دوم موفقیت محفل هم استادان و داوران حاضر در این برنامه بودند. بازتاب این برنامه در سطح داخلی و خارجی عالی بود.
پیام‌هایی که از سمت مردم ایران دریافت کردم، بسیار زیاد بود. اغلب در پیام‌های خود گفته بودند ما مردم ایران شما را دوست داریم؛ چرا که محب اهل‌بیت(ع) هستید و من در پاسخ به آنها می‌گفتم‌، همه مردم سوریه دوستدار اهل‌بیت(ع) هستند.
در ادامه این برنامه جمعی از خادمان آستان مقدس رضوی که در بین آنها محمدجواد پناهی و مهدی حسنی، 2قاری و حافظ بین‌المللی قرآن نیز حضور داشتند همراه با حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی روی جایگاه آمدند تا هدیه ویژه حرم حضرت رضا(ع) را به داوران و میزبانان برنامه محفل تقدیم کنند.

محفل نقطه شروع است

در بخش دیگری از این مراسم سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه به بیان نکاتی پرداخت و گفت: مسابقات بین‌المللی قرآن کریم یک میدان هماورد بسیار قوی هستند که افراد در آنجا در یک مسیر، تلاش مضاعف خودشان را نشان می‌دهند.
خاموشی به قاریانی که برای حضور در این برنامه دعوت شده‌اند، اشاره کرد و گفت: این قاریان را که دیدم به سرعت نسل بعدی آنها به ذهنم آمد که با قوت‌تر از همیشه پشت این صف هستند تا صدا و سیما آنها را کشف کند.خاموشی با تأکید بر اینکه مسئولان نهادهای فرهنگی باید بدانند برنامه‌های هنری جذاب میدان را باز می‌کنند، گفت: برنامه محفل در رمضان احیا شد، رمضان بهار قرآن است. در بهار قرآن این ایده به‌نظر رسید، سعی کنید در طول سال برنامه‌های درخور و مناسب با زمان آن، بسازید.
 هر رمضان باید شاهد تلالو محفل‌های زیادی باشیم. اینکه مردم جذب این برنامه‌ شده‌اند، جای تبریک دارد، اما این نقطه شروع است و خیال نکنیم نقطه ختام است، باید همه تلاش کنیم در این مسیر ادامه راه را با قدرت‌تر
سپری کنیم.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید