• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
سه شنبه 2 اسفند 1401
کد مطلب : 186121
+
-

عاملان حمله به شاهچراغ ع در سومین جلسه محاکمه مطرح کردند

ماجرای خانه‌های تیمی داعش در تهران

پیگیری
ماجرای خانه‌های تیمی داعش در تهران

5 متهم حمله به حرم شاهچراغ(ع) در سومین جلسه رسیدگی به اتهامات‌شان در دادگاه انقلاب،‌جزئیات تازه‌ای از اقدامات‌شان را پیش از این حمله بیان کردند و گفتند چند خانه تیمی در تهران در اختیار داشته‌اند. به‌گزارش همشهری، سومین جلسه محاکمه متهمان حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ(ع) در شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی شیراز به ریاست قاضی سیدمحمد ساداتی برگزار شد. در ابتدای این جلسه نماینده دادستان شیراز به نحوه ارتباط بین متهمین ردیف دوم تا پنجم با عامل اصلی ترور که در صحنه حادثه تروریستی به هلاکت رسید و همچنین محمد رامز رشیدی متهم ردیف اول پرونده پرداخت و ضمن دفاع از کیفرخواست خواستار مجازات متهمان شد.
پس از آن به دستور قاضی محمد رامز رشیدی، متهم ردیف اول در جایگاه ایستاد و گفت: در ولایت جوزجان افغانستان آموزش نظامی دیدم. 2 بار به ایران آمدم که بار اول به‌صورت غیرقانونی، با تصمیم شخصی و برای کار بود اما بار دوم با دستور امیر داعش وارد ایران شدم که از طریق پیام رسان تلگرام دستوراتی درباره حمله به شاهچراغ دریافت کردم.
در ادامه جلسه، فیلم بیعت عامل اصلی حمله تروریستی با امرای داعش پخش شد و این متهم در پاسخ به سؤال نماینده دادستان درباره اینکه چرا دوباره از عامل حمله انتحاری بیعت گرفته شده گفت: بیعت دوباره و چندباره با اعضا رسم و روال نیست اما دستور رابط من با گروه داعش این بود که با حامد بدخشانی (عامل حمله تروریستی) پیش از عملیات بیعت مجدد بگیرم و فیلم آن را ارسال کنم. این متهم پس از دفاعیات وکیل مدافعش برای آخرین مرتبه به دفاع از خود پرداخت و گفت: از کاری که کرده‌ام پشیمانم. اُمرا به من گفته بودند که با زنان و بچه‌ها کاری ندارند و به افراد عادی آسیب نمی‌زنند.
با پایان دفاعیات متهم ردیف اول، رئیس دادگاه به متهم ردیف دوم به نام محمد رحمانی معروف به ابوخالد دستور داد که در جایگاه ایستاده و از خودش دفاع کند. او گفت:‌ از ۹‌ماه قبل در ایران هستم و در بدو ورودم به‌عنوان کارگر در کشتارگاهی در تهران مشغول به‌کار شدم. آشنایی‌ام با محمد رامز (متهم ردیف اول) مربوط به سال۹۷ در اداره امنیت افغانستان و زمانی است که به اتهام عضویت در گروه داعش دستگیر شدم. من از ۱۷سالگی در مدرسه داعش بودم و پس از ورود به ایران، عبدالله سعید که رابط ما با گروه داعش بود با من تماس گرفت و گفت منازلی را در تهران اجاره کنم و تحویل بگیرم و از مهمانانی که از طرف او به ایران می‌آیند، پذیرایی کنم.
او ادامه داد:‌ عبدالله سعید افرادی راکه برای سکونت به ایران می‌آمدند ‌ به‌عنوان فامیل خودش معرفی می‌کرد. با توصیه او کار در کشتارگاه را رها کردم و فقط از مهمانان عبدالله سعید پذیرایی می‌کردم. پیش از وقوع حمله به شاهچراغ(ع) در دو نوبت ‌ ۴نفر مهمان معرفی شده از سوی عبدالله سعید را با خود به منزل آوردم. او درباره منبع مالی تأمین مبالغ اجاره و رهن خانه‌ها در تهران گفت: یکی از منازل را از متهم ردیف سوم و یکی دیگر را از فردی به‌نام سعید تحویل گرفتم و یکی از منازل دیگر را به نام خودم اجاره کردم که هزینه آن را عبدالله سعید پرداخت می‌کرد. آخرین نفراتی را که میزبانی کردم یک‌بار به‌خاطر حفظ امنیت با دستور رابط داعش به یکی دیگر از منازل که در اختیارم بود بردم و در آن خانه یک عکس دسته جمعی تهیه کردیم که آن عکس را از طریق پیام رسان تلگرام برای عبدالله سعید فرستادم.
براساس این گزارش، پس از اظهارات این متهم رئیس دادگاه ختم جلسه را اعلام و ادامه رسیدگی به این پرونده را به وقت دیگری موکول کرد.‌

 

این خبر را به اشتراک بگذارید