• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
دو شنبه 19 دی 1401
کد مطلب : 182261
+
-

مجسمه شرارت

کلکسیون جرائم آنتونی استوکس کامل شد

تقریبا همه ناظران عقیده دارند آنتونی استوکس، یک مهاجم درجه‌یک و توانا بود که اگر از حواشی پرهیز می‌کرد و فقط به فوتبالش می‌چسبید، دوران بسیار پرباری را در اروپا تجربه می‌کرد. با این حال استوکس به‌شدت و به شکلی بیمارگونه دنبال خوش‌گذرانی بود و همین ویژگی، جایگاه او را پله‌پله تنزل داد. بدون تعارف با توجه به بضاعت مالی باشگاه‌های ایرانی، در شرایط طبیعی شاید هرگز بخت استفاده از مهاجم ایرلندی به تیم‌هایی مثل تراکتور و پرسپولیس نمی‌رسید اما مهاجم سابق سلتیک و ساندرلند با رفتارهای غیرحرفه‌ای‌اش روزبه‌روز از سطح اول فوتبال اروپا فاصله گرفت و البته در ایران هم نشان داد از فوتبال فقط بخش قرارداد بستن و پول گرفتن را دوست دارد!
اتفاقی که بار دیگر اسم استوکس را سر زبان‌ها انداخته، مربوط می‌شود به خبر دستگیری او، درحالی‌که چیزی حدود 2کیلوگرم کوکایین حمل می‌کرده و در دوبلین در حال فرار از دست پلیس بوده است! او حتی حین حمل کوکایین هم رانندگی غیرعادی داشته که گویا باعث جلب‌توجه پلیس شده است. نهایتا هم این بازیکن در پی یک تعقیب و گریز پیاده بازداشت شده است. استوکس پیش‌تر در دادگاه ایرلند به جرم آزار و اذیت نامزدش محکوم شده بود و یک فقره حبس تعلیقی در پرونده‌اش دارد. این بازیکن پس از ترک پرسپولیس به تیمی به نام لیوینگستون در اسکاتلند پیوست، اما مدیران باشگاه به سرعت پی بردند تمرکز او روی فوتبال نیست و عذرش را خواستند. این، آخرین تیم فوروارد اسکاتلندی بود.
نکته جالب در مورد استوکس این است که او در 3باشگاه آخرش شامل پرسپولیس، آدنا دمیراسپور و همین لیوینگستون جمعا فقط 7بازی انجام داده و یک گل به ثمر رسانده است. استوکس بابت کمتر از 100دقیقه بازی برای پرسپولیس، از این باشگاه چیزی حدود 150هزار دلار دریافت کرد و با وجود ترک غیرقانونی تیم، توانست سرخپوشان را از سوی فیفا محکوم کند؛ برگ زرینی دیگر در کارنامه درخشان مدیریت محمدحسن انصاری‌فرد! قصه استوکس، قصه یک استعداد سقوط‌کرده است؛ مهاجمی که در دربی تهران حتی در بدترین فرمش هم طی چند دقیقه بازی حسابی درخشید، اما افسوس که دل به‌کار نمی‌داد.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید