• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
پنج شنبه 3 آذر 1401
کد مطلب : 178083
+
-

نقل قول خبر/رضا علی‌اصل کارشناس پرنده‌نگری


ایران کشوری تالابی  و دارای تنوع زیستی فوق‌العاده‌ای است. از ۴۲ نوع تالاب موجود در دنیا ۴۱ نوع آن در کشورمان وجود دارد. هر یک از این تالاب‌ها استراحتگاه تعدادی پرنده مهاجر نیز هست اما ما در حال از دست دادن تالاب‌ها، جمعیت پرندگان، منابع غذایی آنها و فضای مناسب استراحت‌شان هستیم؛ بدین جهت شرایطی نابسامان به‌وجود می‌آید.

محمدتقی تقی‌زاده-رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان رشت

آلودگی واحدهای صنعتی رشت به‌طور مستقیم و یا غیرمستقیم به گوهررود و زرجوب می‌ریزد و در نهایت وارد تالاب انزلی می‌شود. ۱۵واحد صنعتی در رشت، فاضلاب آلوده خود را به تالاب انزلی تخلیه می‌کنند.  تاکنون 4 شرکت آلاینده جرائم خود را به‌ حساب خزانه دولت واریز کرده‌اند.

بهمن نقی‌پور-رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز

توسعه طب سنتی از  برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی تبریز بوده که به‌صورت مستمر مورد توجه و پیگیری قرار گرفته است. در طول یک‌سال گذشته تمام زیرساخت‌های حیاتی سلامتکده طب سنتی تبریز نیز مهیا شده و در اسرع وقت این مرکز در کنار دانشکده راه‌اندازی می‌شود. از نظر افزایش نیروی انسانی و پیشرفت و تنوع در رشته‌های طب سنتی برنامه‌ریزی‌های خوبی در دست اقدام است.

سید محمدرضا هاشمی-استاندار سمنان

سمنان با وجود فرصت‌های مختلف سرمایه‌گذاری و پتانسیل‌های قوی و مناسب، آماده جذب و میزبانی سرمایــــه‌گذاران خـــارجی است. ۱۳سرمایه‌گذار خارجی برای حضور در استان تقاضا داده‌اند و حمایت از سرمایه‌گذاران در بخش‌های مختلف در دستور کار قرار خواهد داشت.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید