• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
شنبه 23 مهر 1401
کد مطلب : 173942
+
-

بافنده‌های برد!

رسیدن به 7‌امتیاز و 3‌کلین‌شیت در 3‌هفته اخیر، تیم مطهری را از اتهام سینوسی‌بودن دور کرده

سوژه روز
بافنده‌های برد!

اولین برد بزرگ حمید مطهری روی نیمکت نساجی، 9‌هفته بعد از شروع لیگ برتر به‌دست آمد. جدال برنده‌های یک‌طرفه‌ترین بردهای این فصل، روبه‌روی نفت مسجدسلیمان در 2‌هفته گذشته، فقط یک‌گل داشت و آن گل، سهم نساجی قائمشهر شد؛ تیمی که توانست صدرنشین لیگ برتر را شکست بدهد. امیر قلعه‌نویی و تیمش تنها یک‌هفته بعد از تکیه‌زدن به صدر جدول، یک جدال خانگی را واگذار کردند تا عملا صدر جدول را نیز به پرسپولیس واگذار کرده باشند. این بازی از چند جهت برای نساجی اهمیت بسیار زیادی داشت؛ اول اینکه این نتیجه، به نوعی اعتماد عمومی را به حمید مطهری و پروژه‌‌اش در مازندران به شکل قابل‌توجهی بالا برد. نساجی قبل از این فقط موفق به شکست مس کرمان و نفت مسجدسلیمان شده بود اما این هفته توانست یکی از تیم‌های مدعی لیگ برتر را با شکست روبه‌رو کند. دوم اینکه آنها برای اولین‌بار در این فصل، خارج از خانه موفق به کسب برتری شدند. این نخستین برد فصل نساجی بود که بیرون از وطنی به‌دست آمد. درست در نقطه مقابل، این یک کابوس بزرگ برای قلعه‌نویی بود؛ چرا‌که گل‌گهر بعد از مدت‌ها بی‌شکستی در لیگ، حالا در هر دو مسابقه خانگی اخیرش زمین را با شکست ترک کرده است.
تیم حمید مطهری برای رسیدن به این برد کلیدی، 2‌ستاره مهم داشت؛ یکی از آنها مهرداد عبدی بود که باز هم یک ‌گل حیاتی برای تیمش به ثمر رساند. مهرداد سال گذشته در فینال جام حذفی با یک ضربه سر غافلگیرکننده توپ را از خط دروازه آلومینیوم عبور داد و این‌بار هم روبه‌روی گل‌گهر برای تیمش گلزنی کرد. او اساسا فقط زمانی گل می‌زند که تیم بیشتر از همیشه به گلزنی‌اش نیاز داشته باشد. نساجی به‌خوبی توانست از این گل نسبتا زودهنگام در سیرجان دفاع کند و تا پایان بازی دروازه‌اش را بسته نگه دارد. همین مسئله، علیرضا حقیقی را به یک مهره کلیدی دیگر برای این تیم بدل کرد. گل‌گهر در جریان بازی صاحب موقعیت‌های زیادی شد اما ایستادگی حقیقی در یکی از بهترین روزهای این گلر در لیگ برتر، اجازه شکسته‌شدن مقاومت نساجی را نداد. حقیقی که یک‌فصل ناامیدکننده را به‌عنوان سنگربان در سیرجان سپری کرده بود، با انگیزه زیادی روبه‌روی تیم و مربی سابق‌اش ظاهر شد و دست به هر کاری زد تا امتیازی از جیب نساجی بیرون نرود.
رسیدن به 7‌امتیاز و 3‌کلین‌شیت در 3‌هفته اخیر، تیم حمید مطهری را از اتهام سینوسی‌بودن دور کرده است. حالا آنها به ثبات کافی رسیده‌اند و با آرامش بیشتری فوتبال بازی می‌کنند. رسیدن به 13‌امتیاز در 9‌بازی، نساجی را درست پشت سر غول‌های فوتبال ایران قرار داده است. این همان تیمی است که 5‌هفته برای نخستین برد لیگ برتری صبر کرد اما از آن به بعد، در 4‌بازی، برنده 3‌مسابقه شده تا به جدول لیگ برگردد.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید