• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
شنبه 23 مهر 1401
کد مطلب : 173933
+
-

5 مزیت برد پنجشنبه

پیروزی پرسپولیس برابر مس کرمان، فواید زیادی برای این تیم داشت

5 مزیت برد پنجشنبه

بعد از 2 نمایش ناامیدکننده و تحمل یک شکست و یک تساوی، پرسپولیس هفته نهم مسابقات لیگ برتر را با پیروزی تک‌گله برابر مس رفسنجان به پایان برد؛ بردی که با تنها گل یورگن لوکادیا از روی نقطه پنالتی رقم خورد و البته به‌طور کلی پرسپولیس در این بازی هم کیفیت چندان مطلوبی نداشت. در هر صورت اما این برد به موقع از جهات مختلف به سود سرخپوشان تمام شد. 5مزیت متفاوت پیروزی عصر پنجشنبه پرسپولیس را با هم مرور می‌کنیم.

بازگشت به مسیر برد
1- این از هر چیز دیگری مهم‌تر است. بعد از آن 2 بازی بد برابر مدعیان لیگ برتر و کسب تنها یک امتیاز، تداوم روند دوری از برد در مقابل مس رفسنجان می‌توانست پرسپولیس را کرخت و آسیب‌پذیر کند. در نتیجه اگرچه این تیم از نظر فوتبالی در بازی عصر پنجشنبه نمره قبولی نگرفت، اما به هر حال به مسیر کسب امتیازات کامل برگشت و این مسئله می‌تواند به شاگردان یحیی گل‌محمدی در ادامه مسیر مسابقات کمک کند.

ثبت نخستین شکست
2-اگرچه روی کاغذ بازی با تیمی مثل مس رفسنجان آن هم در ورزشگاه آزادی جزو مسابقات دشوار پرسپولیس به شمار نمی‌آید، اما به هر حال تیم محمد ربیعی کیفیت خوبی دارد و بردن آن کار آسانی نیست؛ نشان به این نشان که این تیم در 8بازی نخست لیگی‌اش متحمل هیچ شکستی نشده بود. پرسپولیس روز پنجشنبه با تحمیل نخستین شکست به مس، یکی از خطوط تیره جدول را از بین برد که در نوع خودش می‌تواند اعتماد به نفس سرخ‌ها را افزایش دهد.

بازگشت یورگن لوکادیا
3-وضعیت لوکادیا داشت نگران‌کننده می‌شد. این بازیکن که در فرمی ایده‌آل راهی نخستین تعطیلات لیگ برتر شد، در بازگشت به مسابقات در 2بازی دوستانه و 2بازی رسمی نتوانست هیچ گلی به ثمر برساند تا کم‌کم تردیدهایی در مورد او به‌وجود بیاید. از این جهت گلزنی مهاجم هلندی در بازی با مس حائز اهمیت بود، هرچند این گل از روی نقطه پنالتی به‌دست آمد و غیراز آن هم لوکادیا نمایش فوق‌العاده‌ای نداشت. به علاوه حالا دست‌کم مسجل شده که لوکادیا پنالتی‌زن اول پرسپولیس خواهد بود.

رونمایی از شیخ
4-در مورد کم و کیف مصدومیت شیخ دیاباته گمانه‌زنی‌های متفاوت و متناقضی وجود داشت. نخستین خبر بعد از آسیب‌دیدگی او این بود که شیخ تا بعد از جام‌جهانی در دسترس نخواهد بود، اما او دوره نقاهت را زودتر از حد انتظار طی کرد. در نشست خبری قبل از بازی، یحیی گل‌محمدی با احتیاط از احتمال حضور شیخ در فهرست تیم برای بازی با مس خبر داد، اما دیاباته در دقایق پایانی این بازی فرصت حضور در زمین را هم پیدا کرد تا روشن شود کاملا به فرم بازی رسیده است. حالا شاید شیخ در 2بازی باقی‌مانده تا پیش از جام‌جهانی برابر ملوان و مس کرمان بتواند به پرسپولیس کمک کند.

آمادگی امیری
5-همچنین در این بازی وحید امیری بعد از جراحی کمرش برای نخستین بار فرصت حضور در ترکیب اصلی را پیدا کرد. امیری در پست دفاع چپ دقایقی طولانی برای تیم بازی کرد تا روشن شود او نیز بهبودی کاملش را باز یافته است. امیری بازیکنی چند پسته و مهم برای پرسپولیس به شمار می‌آید.


شانس آوردی آقا یحیی!

در دقایق پایانی بازی پرسپولیس و مس رفسنجان، منشا برای تیم مهمان به بازی آمد و مثل همه مسابقات دیگرش در این فصل، عملکردی ضعیف داشت. او که فصل گذشته به لطف پنالتی‌های پرشمار موفق به کسب عنوان آقای گلی شده بود، فصل جدید در فرمی کاملا نامطلوب ظاهر شده و بعد از ناکامی در گلزنی و خراب کردن 2ضربه پنالتی، به نیمکت ذخیره‌های تیم تبعید شده است. زمانی که او برابر پرسپولیس به میدان آمد، پیمان یوسفی گفت: «حواشی منشا در این سال‌ها از متن بازی او چشمگیرتر بوده است.» اصولا به‌خاطر همین حواشی او از پرسپولیس و استقلال کنار گذاشته شد. منشا در پیراهن سرخ گل‌های نسبتا مهمی به ثمر رسانده بود، اما برانکو  به‌خاطر سبک خاص زندگی‌اش او را کنار گذاشت . او به استقلال رفت و  تنها با یک گل زده به دوران کوتاه حضورش در این تیم پایان داد، اما آنجا هم دلیل قرار گرفتنش در لیست مازاد، همان حواشی خاص بود. پارسال که منشا تنها با 7گل زده در جریان بازی در صدر جدول برترین گلزنان قرار گرفت و تبدیل به یکی از ضعیف‌ترین آقای گل‌های تاریخ لیگ برتر شد، پرسپولیس برای جذب دوباره او ابراز علاقه کرد. مذاکراتی شکل گرفت و خود منشا هم بی‌میل نبود به تیم سابقش برگردد، اما نهایتا او در مس رفسنجان ماندگار شد. مدیران این باشگاه در اظهارنظری عجیب مدعی شدند دستمزد او در مس از پیشنهاد پرسپولیس کمتر بوده(!) اما در مجموع حفظ این بازیکن هنوز به‌کار رفسنجانی‌ها نیامده است. بعد از منتفی شدن حضور منشا در پرسپولیس، یحیی گل‌محمدی از مدیران باشگاه انتقاد و آنها را به تعلل و فرصت‌سوزی متهم کرد. سرمربی سرخ‌ها اما امروز باید خوشحال باشد که منشا نیامد و نیامدن او به از سر‌گیری مذاکرات با یورگن لوکادیا منجر شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید