• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
شنبه 23 مهر 1401
کد مطلب : 173940
+
-

نکته بازی/ بله، اما نه همیشه

پرسپولیس در روزی موفق به شکست مس رفسنجان شد و با یک پیروزی خفیف و اقتصادی به کارش پایان داد که عملکرد این تیم در زمین مسابقه چندان چنگی به دل نمی‌زد. سرخ‌ها نیمه اول بد نبودند، اما در نیمه دوم بار دیگر شاهد عقب‌نشینی غیراصولی پرسپولیس بودیم و در چند نوبت چیزی نمانده بود که دروازه آنها باز شود. در پایان مسابقه گولسیانی، مدافع میانی پرسپولیس گفته: «گاهی گرفتن 3امتیاز از هر چیز دیگری مهم‌تر است و بازی زیبا در اولویت بعدی قرار می‌‌گیرد.» بله، کاملا درست است، اما مشکل اینجاست که کم‌کم تعداد این بازی‌های نازیبای پرسپولیس افزایش پیدا کرده و در 2سال گذشته زیاد از این دست نمایش‌ها از سرخپوشان دیده‌ایم. پرسپولیس تیم پرمهره‌ای است و قاعدتا باید بهتر و با کیفیت‌تر از اینها بازی کند.

بیشتر دقت کن!
محمد عمری به‌عنوان جدی‌ترین پدیده سال‌های اخیر پرسپولیس، در دیدار هفته گذشته این تیم برابر سپاهان به شکل ناگهانی به جای سروش رفیعی در ترکیب اصلی قرار گرفت، اما نمایش بی‌اثری داشت و تعویض شد. آن فرصت‌سوزی بزرگ منجر به تغییر دوباره ترکیب قرمزها شد؛ سروش به ارنج بازگشت و عمری صرفا در دقایق پایانی دیدار با مس رفسنجان به بازی گرفته شد. با این حال، نکته آنجاست که جوان اول سرخ‌ها در همین دقایق هم عملکرد قابل دفاعی نداشت. این بازیکن چند توپ لو داد که یکی از آنها در گوشه زمین خودی منجر به خلق جدی‌ترین موقعیت مس در این مسابقه شد. شاید اگر تیم حریف آن توپ را تبدیل به گل می‌کرد، عمری همین فرصت‌های کوتاه چند‌دقیقه‌ای را هم از دست می‌داد. بیشتر دقت کن استاد!

کی قرار است برنده شوی؟
قبلا هم گفته‌ایم که تخصص فولاد جواد نکونام، بازی در مقابل تیم‌های بزرگ است؛ به این شکل که توپ را بدهد، فضا را بگیرد و به تک موقعیت‌ها دل خوش کند. این مدل از بازی مثلا پیروزی بزرگی برابر سپاهان در همین فصل را برای آنها به ارمغان آورد، اما مشکل اینجاست که برابر تیم‌های متوسط و ضعیف نمی‌توان از همین روش استفاده کرد. در نتیجه فولاد در حال از دست دادن امتیازات مهم برابر چنین رقبایی است. پس از تساوی برابر تیم‌هایی همچون نفت آبادان، مس کرمان و مس رفسنجان، فولاد این هفته هم در خانه با نتیجه یک بر یک برابر پیکان متوقف شد تا نکونام حسابی کلافه شود. فراموش نکنیم آنها هفته قبل هم خوش‌شانس بودند که به استقلال نباختند. فولاد پرستاره قاعدتا باید بهتر از اینها بازی کند.




 

این خبر را به اشتراک بگذارید