• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
یکشنبه 30 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 16792
+
-

بمب نقل‌وانتقالات یا آقای ضعیف‌کش؟

یکی از چهره‌های ناموفق مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا مرتضی تبریزی بود؛ مهاجم ذوبی‌ها که امید زیادی به درخشش او در خط حمله می‌رفت، اما در هیچ‌کدام از دو بازی رفت و برگشت مقابل استقلال نمایش خوبی نداشت و در هر دو بازی هم خیلی زود تعویض شد. این در حالی است که طی یکی، دو سال اخیر همیشه اسم تبریزی به‌عنوان گزینه خرید تیم‌های بزرگی مثل پرسپولیس و استقلال مطرح بوده و شاید اگر او تحت قرارداد ذوب‌آهن نبود، تا الان به یک باشگاه مهم منتقل می‌شد. تبریزی البته بازیکن بدی نیست و در لیگ هفدهم هم با 13گل دومین گلزن برتر مسابقات لقب گرفت، اما یک واقعیت عجیب درمورد او این است که بیشتر گل‌هایش را به تیم‌های ضعیف زده و در اغلب مسابقات بزرگ حرفی برای گفتن نداشته است.
    بدون گلزنی به تیم‌های بزرگ
بررسی گل‌هایی که تبریزی در لیگ هفدهم زد نشان می‌دهد او تقریبا دروازه هیچ حریف بزرگی را باز نکرده است. 13گل امسال تبریزی مقابل این تیم‌ها به‌ثمر رسید: استقلال خوزستان (5گل)، تراکتورسازی (دو گل)، سایپا، نفت تهران، پیکان، سپاهان، نفت آبادان و پدیده (هر کدام یک گل) تبریزی امسال فقط مقابل استقلال خوزستان موفق به گلزنی در هر دو بازی رفت و برگشت شد. او که تا هفته ششم موفق به گلزنی نشده بود در این هفته 4گل به استقلال خوزستان زد و در مسابقه برگشت برابر این تیم هم یک گل دیگر به‌ثمر رساند. چنانکه می‌بینید در این فهرست اثری از تیم‌های بزرگ دیده نمی‌شود. البته قطعا سپاهان و تراکتورسازی اسم‌های معتبری دارند، اما هیچ‌کدام از این دو تیم فصل گذشته شرایط مناسبی نداشتند؛ طوری که هر دوی آنها فصل را در نیمه پایین جدول به‌پایان بردند و اصلا سپاهان به زحمت در لیگ‌برتر 
باقی ماند.
    4تعویض برابر سرخابی‌ها
ذوب‌آهن امسال در مجموع 5بار مقابل سرخابی‌ها به میدان رفت؛ دو بار جلوی پرسپولیس و 3بار برابر استقلال. عجیب اینکه تبریزی در هیچ‌کدام از این 5بازی موفق به گلزنی نشد و در 4مسابقه به‌عنوان یار تعویضی از زمین بیرون رفت. او تنها در بازی هفته هفتم با استقلال تا سوت پایان در میدان باقی ماند. در بازی رفت با پرسپولیس تبریزی در حالی بین دو نیمه تعویض شد که در آخرین دقایق نیمه نخست یک ضربه پنالتی را از دست داد.
    تداوم ضعیف‌کشی در آسیا
تبریزی در آسیا هم با 4گل زده بهترین گلزن ذوب‌آهن بود، اما او این 4گل را نیز به تیم‌های حذف‌شده گروه زد؛ دو گل به لوکوموتیو در دو بازی رفت و برگشت و دو گل هم به الوحده امارات در بازی اصفهان! با این شرایط آیا تبریزی در یک تیم بزرگ قادر به تکرار موفقیت‌هایش خواهد بود؟

این خبر را به اشتراک بگذارید