• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
پنج شنبه 13 مرداد 1401
کد مطلب : 167868
+
-

حکمرانی عالمانه در گرو شجاعت دولت

رئیس‎جمهور در جلسه دیروز هیأت دولت، حکمرانی عالمانه و مسئولانه را در گرو شجاعت دولت در تصمیم‌گیری دانست و اظهار کرد: نباید متأثر از برخی حواشی و پیامدهای کوچک احتمالی، از زیربار مسئولیت تصمیم‎های بزرگ و ضروری برای کشور شانه خالی کنیم. دولت تجلی اراده مردم است و باید در راستای تأمین خیر عمومی و منافع مردم گام بردارد.
به‎گزارش پایگاه اطلاع‎رسانی ریاست‎جمهوری، سیدابراهیم رئیسی، موفقیت در اجرای طرح‌های بزرگی مانند «دارویار» را در گرو اطلاع‎رسانی جامع و دقیق و روایتگری مسئولانه دانست و افزود: در اجرای چنین طرح‌هایی لازم است نسبت به گره‌های ذهنی و ابهام‎هایی که در افکارعمومی به‎وجود می‌آید، حساس باشید و با سرعت و دقت در این زمینه اطلاعات لازم را به مردم بدهید.
وی همچنین با تأکید بر اهمیت روایتگری و اقدام‎های تبیینی از سوی دستگاه‌های اجرایی، ادامه داد: اگر دستگاه‌های مجری، خود روایت درست و بهنگام از اقدامات‌شان را ارائه نکنند، دیگران این اقدام‎ها را به شکلی روایت می‌کنند که نتایج اقدام‎های مهم دولت زیرسؤال می‌رود و بعضا نقاط قوت در افکار عمومی، نقطه ضعف جلوه داده می‌شود.
رئیس‎جمهور برخی کارهای انجام‌شده در این دولت را از آرزوهای دیرینه کشور برشمرد و گفت: از بین بردن زمینه رانت و قاچاق دارو با اجرای طرح دارویار، ساماندهی صدور مجوزها و اجرای بخش‌های اصلی سامانه جامع تجارت، ازجمله مواردی است که باید به خوبی برای افکار عمومی تبیین شود تا بزرگی کاری که انجام شده از نظرها پنهان نماند.

این خبر را به اشتراک بگذارید