• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 30 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 16783
+
-

داربی آسیایی در شب تاسوعا؟

چهارشنبه این هفته قرعه‌کشی مسابقات مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا برگزار می‌شود و در منطقه غرب، پرسپولیس و استقلال از ایران و السد و الدوحیل از قطر در یک گلدان قرار خواهند گرفت. بر این اساس از نظر ریاضی 33درصد احتمال دارد که پرسپولیس و استقلال به هم بخورند. خیلی‌ها از الان دنبال تقابل این دو تیم هستند و خودشان را برای تماشای 5داربی در یک فصل 
(با احتساب سوپرجام) آماده می‌کنند. با این وجود شاید بهتر است دعا کنیم سرخابی‌ها به‌جای این مرحله، در نیمه‌نهایی به هم بخورند. به این ترتیب ایران بعد از سال‌ها یک فینالیست در آسیا خواهد داشت و البته داربی پای فینال هم می‌تواند جذاب‌تر باشد. با این وجود داربی در نیمه‌نهایی یک مزیت دیگر هم نسبت به یک‌چهارم دارد؛ اینکه برنامه اعلام شده از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا طوری است که بازی‌های برگشت این مرحله در دهه اول ماه محرم برگزار می‌شود. 
بر اساس این برنامه، دیدارهای رفت مرحله یک‌چهارم نهایی در روزهای 27 و 28آگوست (دوشنبه و سه‌شنبه، پنجم و ششم شهریور) و بازی‌های دور برگشت هم 17 و 18سپتامبر (دوشنبه و سه‌شنبه، 26 و 27شهریور) برگزار خواهد شد. به این ترتیب مسابقات برگشت دقیقا با ایام دهه اول محرم مقارن خواهد بود. حتی اگر قرعه پرسپولیس و استقلال طوری از آب در بیاید که ناچار شوند شب دوم یعنی روز 27شهریور به مصاف هم بروند، این تاریخ دقیقا با شب تاسوعا مصادف می‌شود. البته فوتبال ایران سابقه نزدیک برگزاری بازی بین ایران و کره‌جنوبی در شب عاشورا را دارد که تجربه خوبی بود و همه شئونات هم حفظ شد، اما فضای هیجانی داربی آن هم از نوعی بازی برگشت آسیایی کمی متفاوت است و شاید بهتر است سرخابی‌ها در این مرحله به هم نخورند.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :