• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
سه شنبه 14 تیر 1401
کد مطلب : 165324
+
-

دلفین‌های کامی‌کازه، کوسه‌های شرم‌الشیخ

جهان نما
دلفین‌های کامی‌کازه، کوسه‌های شرم‌الشیخ

پس از اینکه رسانه صهیونیستی ‌جروزالم پست( THE JERUSALEM POST )ادعای حماس مبنی بر آموزش نظامی دلفین‌ها توسط رژیم‌صهیونیستی را مورد تمسخر قرار داد، برخی رسانه‌های جهان ازجمله بی‌بی‌سی واقعیت‌هایی را درباره این نوع آموزش‌های نظامی منتشر کردند که احتمال وجود دلفین‌های «کامی‌کازه» را در ارتش صهیونیست‌ها افزایش داد. نخستین‌بار اصطلاح دلفین‌های کامی‌کازه زمانی دوباره بر سر زبان‌ها افتاد که مؤسسه نیروی دریایی آمریکا که خود در آموزش نظامی دلفین‌ها ید طولایی دارد گزارش داد که در یکی از شاخه‌های رودخانه تائدونگ کره‌شمالی کانال‌هایی مشاهده شده که نشان از پرورش دلفین‌های نظامی با هدف خرابکاری در رفت‌وآمد کشتی‌های آمریکایی دارد.
چندی بعد یکی از اعضای حماس طی توییتی اعلام کرد که دلفین‌های قاتل صهیونیست‌ها Killer Zionist dolphins با هدف مقابله با کماندوهای غواص‌ حماس Hamas frogman commandos در حال آموزش دیدن هستند. همین توییت واکنش رسانه جروزالم ‌پست را در پی داشت. رسانه‌های مطرح جهان هم گزارش داده‌اند که پیش از این نیز از این دلفین‌ها در عملیات‌های نظامی دریایی استفاده شده است. در زمان جنگ سرد، اتحاد جماهیر شوروی و ایالات متحده آمریکا دلفین‌هایی را برای شناسایی مین‌های دریایی و غواصان دشمن آموزش دادند. استفاده فعلی ارتش روسیه و آمریکا از پستانداران دریایی هم سابقه گذشته و حال مفصلی دارد.
یکی از مستندات تاریخی جالبی که از گزارش‌های رسانه‌های جهان می‌توان رصد کرد، ماجرای کوسه‌های شرم‌الشیخ است که پس از گزارش تمسخرآمیز ‌جروزالم پست، دوباره بازنشر شد.
براساس این گزارش رژیم صهیونیستی در سال 2010میلادی هم طی پروژه‌ای تحت نظر موساد تلاش کرد با برنامه‌ریزی کوسه‌های گرسنه را در بندر توریستی شرم‌الشیخ مصر رها کند تا به صنعت گردشگری این کشور لطمه وارد کند. مجله معتبر نشنال جئوگرافیک هم مقاله مفصلی دارد درباره استفاده نیروی دریایی آمریکا از توانایی‌های بالقوه نظامی دلفین‌ها که در نوع خود بی‌نظیر است.

این خبر را به اشتراک بگذارید