• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
دو شنبه 5 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 159162
+
-

CR100

فرقی ندارد ببرند یا ببازند رونالدو رکورد خودش را می‌زند

CR100

بازی‌های سخت منچستریونایتد تمام نمی‌شود، بلکه از هفته‌ای به هفته‌ای دیگر منتقل می‌شود. پس از باخت 4 بر صفر در برابر لیورپول، این‌بار نوبت آرسنال بود تا یک‌پیروزی پرگل 3 بر یک مقابل تیم مرده من‌یونایتد به‌دست آورد. بازی بعدی ساعت23:15 پنجشنبه‌شب مقابل چلسی است. شیاطین سرخ برای رسیدن به لیگ قهرمانان فصل آینده به بزرگ‌ترین معجزه فوتبالی قرن نیاز دارند وگرنه با این فرمان، راهیابی به لیگ اروپا هم سخت می‌شود. منچستر و رانگنیک بدشانس هم هستند. 2 ضربه دالو به تیر دروازه حریف خورد، یک‌پنالتی از دست رفت و داور می‌توانست 2‌پنالتی دیگر برای آنها بگیرد. گل سوم آرسنال آفساید به‌نظر می‌رسید و رانگنیک گفته گل رونالدو آفساید نبوده و به‌اشتباه مردود اعلام شده.
  ریو فردیناند گفته کریستیانو رونالدو تنها بازیکن منچستر بود که در این بازی برای رتبه چهارم لیگ و سهمیه می‌جنگید. کریستیانو موفق شد یکصدمین گلش را در لیگ برتر به ثمر برساند. او در هر بازی که گل بزند یا نزند، یک رکورد تازه را جابه‌جا می‌کند که معمولا رکوردهای قبلی خودش است و فرد دیگری به آن نرسیده است.
  100گل کریستیانو رونالدو در لیگ برتر؛ 70پای راست، 16پای چپ، 13سر، یک گل با سایر اعضای بدن، 64گل داخل محوطه جریمه، 11گل خارج از محوطه جریمه غیر از ضربه‌های آزاد، 13پنالتی، 12ضربه آزاد و 3‌هت‌تریک.
  از 8‌گل آخری که منچستر به ثمر رسانده، 7‌گل توسط رونالدو وارد دروازه رقبا شده و دیگر گل را هم فرد زده است.
  رونالدو در 4بازی اخیر عملکردی فوق‌العاده داشته؛ 4گل و یک‌پاس‌گل و به‌عبارتی 5تأثیرگذاری روی گل.
  کریستیانو مقابل آرسنال و تاتنهام، رقبای این فصل منچستر برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان؛ ۴بازی، ۷گل و یک‌پاس‌گل.
  رونالدو در این فصل 7گل زده که توسط کمک‌داور ویدئویی به‌دلیل آفساید مردود اعلام شده.
  با این گل که رونالدو آن را به فرزند مرده به دنیا آمده‌اش تقدیم کرده، مجموع گل‌های ستاره پرتغالی به عدد811 رسید که بیشترین تعداد گل در تاریخ است.
  اگر برونو فرناندز پنالتی منچستر را درحالی‌که 2 بر یک بود از دست نمی‌داد و آن را به رونالدو داده بود، تعداد گل‌های این بازیکن با گل‌‌هایش در یوونتوس در عدد101 برابر می‌شد.
  کریس تنها بازیکنی است که در لیگ برتر، لالیگا و لیگ قهرمانان بیش از 100گل به‌ثمر رسانده است. او در 2فصل حضور در سری‌آ نتوانست به این رکورد برسد اما با پیراهن یووه 101گل در همه رقابت‌ها زد.
  منچستریونایتد در 10‌بازی آخر؛ 2‌برد، 3‌تساوی، 5‌باخت. 2‌پیروزی یونایتد در 10‌دیدار گذشته مقابل تاتنهام و نوریچ رقم خورده و نقطه اشتراک آنها، هت‌تریک کریستیانو در این 2‌بازی بوده است.
  تا پیش از این دیدار شیاطین سرخ در 13‌بازی آخر لیگ برتری خود در شهر لندن متحمل شکست نشده بودند. آخرین شکست آنها به ژانویه۲۰۲۰ و مقابل توپچی‌های میکل آرتتا بر‌می‌گشت. آرتتا هرگز در یک دیدار خانگی مقابل یونایتدها شکست نخورده است.

حالا رونالدو پس از رونی، گیگز و اسکولز چهارمین بازیکن شیاطین سرخ است که توانسته تعداد گل‌‌های لیگ برتری خود را سه‌‌رقمی کند.

اول نوامبر2003 نخستین گل در لیگ برتر؛ 23آوریل2022 صدمین گل در لیگ برتر. بین این دو تاریخ 19سال فاصله بود.

گل شماره100‌ رونالدو در لیگ جزیره، گل شماره22 این بازیکن برای منچستر در این فصل در همه رقابت‌ها و شانزدهمین گل در لیگ امسال و گل شماره140 با پیراهن منچستر در همه رقابت‌ها بود.

رکورد خاص مقابل تیم خاص
منچسترسیتی برای پانزدهمین‌بار پیاپی موفق شد واتفورد را شکست دهد؛ این‌بار هم با نتیجه 5بر یک. 15‌بازی اخیر منچسترسیتی مقابل واتفورد در همه رقابت‌ها؛ ۵۸‌گل زده، ۸‌گل خورده و تفاضل گل مثبت 50.منچسترسیتی به نخستین تیم تاریخ فوتبال انگلیس تبدیل شد که یک‌تیم خاص را در ۱۵‌بازی متوالی شکست می‌دهد.

رکورد منفی پس از رکورد مثبت
با شکست مقابل اینتر، روند 12‌بازی شکست ناپذیری رم در سری آ متوقف شد. برای اولین‌بار در دوران مربیگری ژوزه مورینیو است که او مقابل یک‌تیم، در 3‌بازی پیاپی مغلوب می‌شود. مورینیو بعد از 3‌ماه در سری‌آ شکست خورد. او 3بر یک به تیم سابقش یعنی اینترمیلان باخت. او هر 3‌بازی این فصل را به اینتر باخته. 3تقابل مورینیو با اینتر سیمونه اینزاگی در این فصل؛ بازی رفت سری‌آ (اینتر ۳ - صفر رم)، جام حذفی (اینتر ۲ - صفر رم)، بازی برگشت سری‌آ (اینتر ۳ - یک رم). رم در 10بازی اخیر خود مقابل اینتر موفق به کسب برد نشده است؛ 6‌تساوی و 4‌باخت. اینتر در 5بازی اخیر 5برد داشته، ازجمله پیروزی مقابل یوونتوس، میلان و آ.اس.‌رم.

بعد از 17سال در 40سالگی
با پیروزی بر والنسیا تیم رئال بتیس موفق شد جام حذفی اسپانیا را بالای سر ببرد. به‌این ترتیب در سوپرجام فصل آینده رئال‌مادرید به‌عنوان قهرمان لالیگا با نایب‌قهرمان کوپا دل‌ری یعنی والنسیا بازی خواهد کرد و بتیس به مصاف بارسلونا یا سه‌ویا یا اتلتیکو، هر کدام که در لالیگا نایب‌قهرمان شوند خواهد رفت. خواکین که نخستین قهرمانی خود را با بتیس در سال۲۰۰۵ جشن گرفته و همین جام را بالای سر برده بود، پس از 17سال دوباره این افتخار را تکرار کرد. او در این بین به تیم‌های دیگری مثل والنسیا رفته و دوباره برگشته بود و حالا در 40سالگی توانسته افتخارش را پس از 17سال تکرار کند.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :