• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
دو شنبه 5 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 159118
+
-

آماربازی

13
تیم الهلال تا پایان هفته چهارم از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا تنها تیم منطقه غرب محسوب می‌شد که حداکثر امتیازات ممکن را به‌دست آورده بود. اما این تیم هم بالاخره در هفته پنجم متوقف شد و نتوانست به پنجمین برد متوالی‌اش برسد. الهلال در شب پنجم رقابت‌ها مقابل تیم شارجه امارات ابتدا 2 بر صفر عقب افتاد و درنهایت با گل دقیقه96 سالم الدوساری از شکست گریخت و به تساوی2-2 رسید. مدافع عنوان قهرمانی آسیا با این تساوی 13امتیازی شد و اگرچه در صدر گروهA باقی ماند اما عنوان بهترین تیم غرب را به الشباب سپرد. الشباب عربستان هم بعد از 5بازی در گروهB 13امتیازی است اما از تفاضل گل بهتری نسبت به الهلال برخوردار است.

10/5
در پایان شب پنجم از مرحله گروهی و در فاصله یک شب تا پایان این مرحله، 3تیم از 4تیم عربستانی در صدر گروه‌های خود قرار دارند و التعاون تنها تیم این کشور است که صدرنشینی را از دست داده است. التعاون که در گروهD با سپاهان و الدوحیل همگروه است با 7امتیاز رتبه دوم را دارد و رقیب قطری‌اش با 12امتیاز صدرنشینی و صعود را قطعی کرده است. 4تیم عربستانی در این رقابت‌ها به‌طور میانگین 10.5امتیاز گرفته‌اند و این بهترین آمار در میان همه کشورهای غرب آسیا است. ایران با 2نماینده‌اش به 18امتیاز رسیده تا با میانگین 9امتیاز به‌عنوان دومین کشور موفق پشت سر عربستان قرار بگیرد. قطر با میانگین 7.75امتیاز و امارات با میانگین 6امتیاز برای هر تیم، سوم و چهارم هستند.

01
تیم‌ فولاد از ایران به همراه الشباب عربستان صاحب بهترین خط دفاعی در منطقه غرب لیگ قهرمانان آسیا هستند. این دو تیم طی 5بازی فقط یک‌بار دروازه‌شان به روی حریفان باز شده است. در منطقه شرق آسیا هم فقط یک تیم آمار دفاعی بهتری دارد؛ چونبوک موتور در آن منطقه هنوز گلی دریافت نکرده اما این تیم کره‌ای فقط 3بازی انجام داده است. در غرب آسیا الشباب عربستان علاوه بر اینکه بهترین خط دفاعی را به‌طور مشترک با فولاد در اختیار دارد صاحب بهترین خط حمله رقابت‌ها هم هست. این تیم طی 5بازی 16بار دروازه حریفانش را باز کرده است. یعنی دقیقا 4برابر بیشتر از فولاد که فقط با 4گل زده در صدر گروه خودش قرار گرفته است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید