• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 6 دی 1400
کد مطلب : 149253
+
-

خبر/ ۳۵۰۰‌ بنا در معرض خطر آتش‌سوزی

مراسم بزرگداشت روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی با حضور نمایندگان سازمان‌ها و ادارات ذی‌نفع برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری شهر، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهر تهران در این مراسم گفت: میزان مخاطرات با توان پاسخگویی نسبت عکس دارد. بهترین تکنولوژی‌ها و زیرساخت‌ها در شرایط مخاطره نمی‌‌توانند پاسخگویی مناسب داشته باشند. مثلا در پاسخ مناسب به آتش‌سوزی بازار گل مشکل نداشتیم ولی انسان‌ها جان خود را ازدست دادند.
‌مهدی داوری‌ افزود: حدود ۲هزار برج در تهران وجود دارد که اگر اقدامات پیشگیرانه درباره آنها انجام نمی‌شد، روزانه شاهد آتش‌سوزی‌های سختی در آنها بودیم. از نظر خطر آتش‌سوزی ۳۵۰۰ساختمان در تهران وجود دارد که نیازمند اقدام فوری است. همچنین قوانین باید جامع‌تر به مسئله آتش‌سوزی بپردازند. قانونی که در ۶۵سال پیش برای تهران آن زمان نوشته شده، پاسخگوی تهران فعلی نیست زیرا شکل، اندازه، فعالیت‌ها، ساختمان‌ها و بار اشتعال آن تغییر کرده است.
رئیس اورژانس تهران نیز در این مراسم گفت: مرکز اورژانس تهران روزانه به ۸هزار تماس پاسخ داده و ۲۵۰۰‌عملیات انجام می‌دهد  و ۱۰۰۰ اعزام به بیمارستان دارد. ۲۲۵پایگاه آمبولانس و ۱۴۰موتور‌آمبولانس عملیات انجام می‌دهند؛ یعنی هر پایگاه به‌طور متوسط ۱۵عملیات انجام می‌دهد.
یحیی صالح طبری افزود: بم بعد از سال۸۲ هنوز بلند نشده و شهر و ساکنان آن همچنان از آن حادثه رنج می‌برند؛  این نشان می‌دهد که علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد.
شاهین فتحی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان تهران نیز گفت: ساختن یک جامعه آماده جزو اولویت‌های مدیریت بحران است و ما نیز در هلال‌احمر در این راستا تلاش می‌کنیم. اسکان جمعیت در شرایط بحران نیاز به فضای زیادی دارد و ما در تهران با کمبود زمین و فضا مواجه هستیم.

مراسم روز ایمنی و بلایای طبیعی در منطقه19
شهرداری منطقه۱۹ نیز به مناسبت روز ایمنی و بلایای طبیعی میزبان اعضای اصلی ستاد بحران شهر تهران در نشست تخصصی این روز در بوستان بزرگ ولایت بود.
به‌گزارش همشهری، شهردار منطقه در حاشیه این نشست موقعیت جغرافیایی و وجود بخش قابل‌توجهی از بافت‌های فرسوده در این منطقه را علت اصلی برگزاری نشست تخصصی روز ایمنی و بلایای طبیعی دانست و درخصوص ایجاد اسکان‌های اضطراری شهر تهران در این منطقه با توجه به ظرفیت‌های خوب آن اعلام آمادگی کرد.
مهدی هدایت، شهردار منطقه یکی از موضوعات مهم و مورد توجه در این منطقه را وجود بافت‌های فرسوده و ریزدانه دانست و درباره طرح احداث بیمارستان در منطقه۱۹ بیان کرد: با توجه به اینکه این منطقه فاقد بیمارستان است، با نظر موافق شهردار تهران در مرحله واگذاری زمین به دانشگاه علوم پزشکی هستیم و امیدواریم وزارت بهداشت و دانشگاه نیز با سرعت این بیمارستان را به‌منظور ارائه خدمات در مواقع بحرانی و عادی به شهروندان احداث کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید