• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
دو شنبه 6 دی 1400
کد مطلب : 149234
+
-

از پنجره زمستانی سوز می‌آید

نقل‌وانتقالات نیم‌فصل هنوز آغاز نشده و بازار جابه‌جایی بازیکن داغ نشده است

از پنجره زمستانی سوز می‌آید

هنوز پنجره نقل‌وانتقالات زمستانی باز نشده اما پنجره شایعات باز است. فعلا یک خبر قطعی وجود دارد و آن توافق بارسلونا با منچسترسیتی بر سر خرید فران تورس با مبلغ 55میلیون یورو به‌علاوه 10‌میلیون آپشن است. بارسلونا مشخص نیست این مبلغ را در این اوضاع اقتصادی و آستانه ورشکستگی از کجا آورده، اما مارکا نوشته که باشگاه کاتالونی پول برای خرید زمستانی دارد؛ فقط برای رعایت سقف پرداخت دستمزد، باید پیش از ثبت خریدهای جدید بازیکنانی را بفروشد یا بازیکنان پردرآمد مثل کوتینیو (17میلیون یورو در سال)، اومتیتی (15میلیون یورو) و خیلی‌های دیگر دوباره در دستمزدشان تخفیف بدهند. احتمالا امروز یا فردا فران تورس در نوکمپ معارفه می‌شود البته بدون حضور تماشاگران. او قرار است همان شماره‌ای را در بارسا بر تن کند که در تیم ملی هم در اختیار دارد. پیراهن شماره11زمانی در اختیار نیمار، آنتوان گریزمان، عثمان دمبله و آخر از همه دمیر بود. یوسف دمیر اتریشی قرار نیست قرارداد قرضی‌اش تمدید شود. او در روزهای آینده به راپیدوین پس داده می‌شود. در بارسلونا روند پاکسازی تیم آغاز شده است. دفاتر باشگاه در روزهای آینده شاهد فعالیت داغی برای تسهیل خروج بازیکنان پردرآمد خواهند بود. این برای ثبت قراردادهای جدید ضروری است. بارسا برای مهاجم نوک هم با توجه به رهایی از شر لو دی‌یونگ و انتقال او به کادیس، دنبال یک‌مهاجم اسم و رسم‌دار است. از میان نام‌های بزرگی مثل اوبامیانگ، کاوانی و مارسیال یک‌نفر جذب خواهد شد. در پست‌های دیگر هم فعالیت‌هایی صورت گرفته؛ ازجمله توافق با مزروعی، مدافع راست آژاکس که در تابستان آزاد می‌شود. بارسا که نمی‌تواند هالند را جذب کند، همه هم‌وغم خود را گذاشته بر سر اینکه از انتقال این مهاجم نروژی به رئال مادرید جلوگیری کند. خبر دیگر از بارسا این است که سرجینیو دست به آژاکس نمی‌رود و احتمال انتقال او به بایرن هم کم شده است.

بایرن‌مونیخ که نتوانسته با کینگزلی کومان بر سر تمدید قرارداد به توافق برسد، با رافینیا، مهاجم ملی‌پوش برزیلی لیدزیونایتد برای پست وینگر در فصل آینده به توافق دست یافته است. شاید این انتقال در زمستان صورت بگیرد. رقم این انتقال 50میلیون یورو تخمین زده می‌شود. رافینیا سال 2020به لیدز پیوسته و در 46‌بازی برای این تیم، 14‌بار موفق به گلزنی شده. او همچنین در فصل جاری لیگ برتر 48‌بار اقدام به شوتزنی کرده (چهارمین بازیکن برتر لیگ) و 38‌دریبل (چهارمین بازیکن برتر لیگ) را به ثبت رسانده است. در پایان فصل بازیکنانی مثل گورتسکا، تولیسو، زوله و... قراردادشان تمام می‌شود و انگار آنها نمی‌خواهند در مونیخ بمانند.

رئال‌مادرید آرزو دارد بازیکنانی مثل ایسکو و گرت بیل که به هیچ کار تیم نمی‌آیند و در پایان فصل قراردادشان به پایان می‌رسد، زودتر و در همین پنجره نقل‌وانتقالاتی برنابئو را ترک کنند. برخی خبرنگاران معتبر ادعا کرده‌اند که برای انتقال آزاد رودیگر از چلسی به رئال توافق‌های نهایی صورت گرفته است.

باشگاه آتالانتا با ساسولو بر سر انتقال جرمی بوگا، وینگر 24‌ساله و ساحل عاجی این تیم به توافق کامل رسید و او با قراردادی به ارزش 22‌میلیون پوند راهی برگامو خواهد شد.

4باشگاه اورتون، نیوکاسل، تاتنهام و آرسنال به‌صورت جدی وضعیت فیلیپه کوتینیو هافبک 29‌ساله و برزیلی بارسلونا را دنبال می‌کنند و گفته شده است اورتون محتمل‌ترین گزینه برای این بازیکن است اما او باید در دستمزد نجومی‌اش تخفیف بدهد.

درحالی‌که شنیده می‌شد کونته به جذب اینسینیه از ناپولی علاقه دارد، ممکن است این بازیکن ملی‌پوش ایتالیایی از اف‌سی تورنتو کانادا سردربیاورد. این تیم پیشنهاد دستمزد سالانه 7‌میلیون یورو و قراردادی 4‌ساله به این بازیکن ارائه کرده است.

باشگاه پاری‌سن ژرمن پیشنهاد معاوضه‌ مائورو ایکاردی و آرتور ملو را از سوی یوونتوس رد کرد. آنها حاضرند ایکاردی را قرضی با بند خرید بفروشند. مذاکرات در جریان است. یووه با موراتا نمی‌خواهد تمدید کند. آلگری دنبال خرید یک‌مهاجم گلزن است که سرنوشت مسابقه را تغییر دهد و مثل رونالدو تفاوت ایجاد کند. اوبامیانگ و مارسیال هم در لیست هستند.

باشگاه آرسنال همچنان خواستار جذب دوشان ولاهوویچ مهاجم 21‌ساله و صربستانی فیورنتینا است و قصد دارد یوونتوس را در راه جذب او شکست دهد.

جووانی سیمئونه، پسر سرمربی اتلتیکو مادرید و مهاجم هلاس ورونا مورد توجه 2‌باشگاه اتلتیکومادرید و سه‌ویا قرار گرفته است. مارسیال هم دوست دارد به سه‌ویا برود اما باشگاه اسپانیایی می‌خواهد نیمی از دستمزد این بازیکن را به گردن منچستریونایتد بیندازد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید