• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
دو شنبه 6 دی 1400
کد مطلب : 149229
+
-

زیرحلقه/ وزارت و انتخابات

افشین رضاپور-کارشناس والیبال

کش دادن اعلام تأیید صلاحیت نامزدهای تعدادی از فدراسیون‌های ورزشی توسط وزارت ورزش، این فدراسیون‌ها را با حواشی ریز و درشت روبه‌رو کرده. طبق اعلام وزارت ورزش و جوانان، مجمع انتخابی 10فدراسیون ورزشی در دهه دوم دی برگزار می‌شود اما تا ظهر یکشنبه 5دی، تأیید صلاحیت نامزدهای ریاست توسط وزارت ورزش اعلام نشد. نام‌نویسی از نامزدهای ریاست نزدیک به 3ماه پیش انجام شد. ازجمله نامزدهای ریاست فدراسیون بسکتبال که 18مهر پایان مهلت نام‌نویسی آن بود. تعلل وزارت ورزش سبب شد تا گروه‌های مخالف و موافق در انتخابات هر فدراسیونی جریان‌سازی کنند و حاشیه‌های جدید بسازند که هیچ‌کدام آنها به سود ورزش نیست.

خوزستان بدون حامی
تیم خانه بسکتبال خوزستان در شروع لیگ به‌دلیل کرونایی شدن برخی بازیکنان تا چند هفته به میدان نرفت، سپس با کلی بازی عقب‌افتاده و باخت‌های متوالی به حضورش در مسابقات ادامه داد. تیم خوزستانی که به‌دلیل مشکلات مالی حال و روز خوشی ندارد، مقابل شهرداری گرگان حاضر نشد و باخت فنی خورد. با وجود صحبت‌هایی مبنی بر کناره‌گیری احتمالی خانه بسکتبال خوزستان از مسابقه‌ها اما این تیم دوباره و این بار بدون سرمربی(!) وارد کارزار شد. هنوز علت کناره‌گیری قبلی یا غیبت سرمربی تیم مشخص نیست اما فراز و نشیب‌های خوزستانی‌ها یک دلیل روشن دارد و آن حمایت نشدن از سوی مراکز صنعتی و نفتی است که قبلاً قول همکاری و حمایت را داده بودند.

لانگ لیست
فیبا 2ماه دیگر پنجره دوم انتخابی جام جهانی بسکتبال را برگزار خواهد کرد. بعد از پنجره اول که با وجود تغییرات تیم ملی، نتایج خوبی مقابل بحرین به‌دست آمد، همین روزهاست تا دوباره فهرست اولیه مصطفی هاشمی سرمربی تیم ملی برای فیبا ارسال شود. تغییرات در تیم ملی، استفاده از بازیکنان جوان و همزمانی پنجره‌ها با لیگ، انگیزه‌ بازیکنان ملی و «شانس تیم ملی» را نزد سایر بازیکنان بالا برده است. در بازی‌های هفته‌های اخیر علاوه بر آمادگی ملی‌پوشانی که در پنجره نخست حاضر بودند، برخی بازیکنان دیگر نیز نشان داده‌اند انگیزه و آمادگی کافی را برای رسیدن به تیم ملی دارند. منتظریم تا بازیکنانی از هر دو دسته را در لیست اولیه هاشمی ببینیم.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید