• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 6 دی 1400
کد مطلب : 149197
+
-

زشک

روستا
زشک

روستای زشک مشهد از روستاهای دیدنی مشهد است که بافت قدیمی خود را حفظ کرده‌ و همین امر موجب شده این روستا هرسال پذیرای گردشگران بسیاری باشد. این روستا علاوه ‌بر طبیعت زیبای خود، دارای رودخانه‌ها، چشمه‌ها و قله‌هایی است که زیبایی آن را دوچندان کرده.
روستای زشک در امتداد جنوب‌شرقی رشته کوه بینالود و در سرچشمه دره شاندیز و حدودا در فاصله 02کیلومتری از شهر مشهد مقدس قرار گرفته است.
رودخانه دائمی این منطقه از جنوب روستا می‌گذرد و وجود باغ‌های بسیار زیبا و نیز هوای مطبوع این منطقه، هر بیننده‌ای را مجذوب و محسور خود خواهد کرد. زشک از معدود ییلاقات شهر مشهد است که با وجود حفظ نفوذ جامعه شهری و نیز همجواری با شهر مشهد توانسته است همچنان هویت طبیعی خود را حفظ کند.
در باغات روستای زشک در مشهد محصولاتی چون گیلاس، سیب، گلابی، زردآلو، گردو، آلو قرمز و هلو برداشت می‌شود و پیشه اکثر مردم روستای زشک، باغداری، پرورش دام و طیور و شیلات و صنایع‌دستی است. زشک از کلمه زو اشک گرفته شده است. در زبان محلی زشک یعنی چشمه‌جوشان. خوب است بدانید اگر در مسیر رودخانه زشک قدم بزنید، در نهایت می‌بینید رودخانه روستای زشک خشک شده است. اگر به مسیر خود ادامه دهید و حدود چندصد متر پیش بروید با چشمه‌ای جوشان مواجه می‌شوید که آبی فراوان از درون آن می‌جوشد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :