• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
دو شنبه 24 آبان 1400
کد مطلب : 145517
+
-

کمک بلاعوض به آسیب‌دیدگان کالپوش

خبر
کمک بلاعوض به آسیب‌دیدگان کالپوش

بنیاد مسکن کشور برای کمک به بازسازی منازل آسیب‌دیده در رانش زمین کالپوش، وام مسکن و وام بلاعوض درنظر گرفته است
هفته گذشته گزارش کوتاهی از مشکلات ساکنان روستای «حسین‌آباد» بخش «کالپوش» کار کردیم که حدود 3سال پیش در رانش زمین، خانه‌های خود را از دست دادند. حالا از بنیاد مسکن کشور خبر رسیده که قرار است به افرادی که در حال بازسازی منازل مسکونی آسیب دیده خود در این محدوده هستند، وام بلاعوض و وام مسکن پرداخت شود.
معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن در این‌باره گفته است: «براساس مصوبه دولت به افرادی که در حال بازسازی منازل مسکونی آسیب دیده از رانش زمین در کالپوش هستند، 300میلیون ریال وام بلاعوض و 600میلیون ریال وام مسکن پرداخت می‌شود. همچنین تا ابلاغ اعتبارات و پرداخت تسهیلات، بنیاد مسکن پرداخت وام بلاعوض را آغاز می‌کند تا روند تکمیل واحدهای مسکونی در حال ساخت تسریع شود.»
البته که ارائه این تسهیلات شرطی هم دارد. اینطور که «مجیدجودی»، معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن گفته، تسهیلات و کمک‌های بلاعوض به افرادی پرداخت می‌شود که برای آواربرداری و تخریب خانه در بافت‌هایی که خطر رانش زمین دارند، به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اجازه تخریب بدهند.
هم‌اکنون 106خانه در کالپوش میامی در دست ساخت قرار دارد که ارائه تسهیلات و کمک بلاعوض باعث تسریع ساخت آنها به‌ویژه در روزهای آغاز فصل سرما خواهد شد. اینطور که از بنیاد مسکن خبر رسیده، تسهیلات درنظر گرفته شده برای بازسازی منازل مسکونی آسیب دیده، با نرخ 5درصد در اختیار افراد قرار می‌گیرد. این در حالی است که وزارت نیرو هم موظف شده تا به سرعت مشکل تامین انشعاب آب و فاضلاب منطقه کالپوش را رفع کند تا به این ترتیب مردم در کوتاه‌ترین زمان پس از ساخت خانه‌هایشان بتوانند در آنها مستقر شوند.
در هفته‌ای که گذشت، رئیس‌جمهور در قالب سفر استانی به سمنان، از نزدیک در جریان مشکلات ساکنان کالپوش و اتفاق رانش زمین در سال 1397قرار گرفت و دستور رسیدگی به مشکلات آنها را صادر کرد.
حالا خبر خوش ارائه وام و کمک بلاعوض به آسیب‌دیدگان کالپوش در حالی منتشر شد که تا به امروز با هزینه 80میلیارد تومان اعتبار برای آواربرداری، اسکان اضطراری و موقت و بازسازی خانه‌های آسیب دیده روستای حسین‌آباد، مشکل این افراد برطرف نشده بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید