• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
پنج شنبه 22 مهر 1400
کد مطلب : 142928
+
-

رقابت ایرانی برای جایزه آسیا پاسیفیک

سینمای ایران در چهاردهمین دوره جوایز آسیا پاسیفیک، در 7رشته نامزد دریافت جایزه است

جشنواره
رقابت ایرانی برای جایزه آسیا پاسیفیک

فیلم‌های «قهرمان» ساخته اصغر فرهادی و «ماشین منو بران» به کارگردانی ریوسوکه هاماگوچی از بیشترین شانس برای دریافت جایزه آسیا پاسیفیک در بخش بهترین فیلم برخوردارند.
به گزارش ورایتی، فیلم قهرمان اصغر فرهادی در بخش بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه هم نامزد دریافت جایزه است. علاوه بر فیلم قهرمان فیلم «شیطان وجود ندارد» اثر محمد رسول اف نیز در بخش بهترین فیلم نامزد دریافت جایزه شده است. در چهاردهمین دوره از جشنواره جایزه سینمای آسیا پاسیفیک فیلم‌های «قهرمان» و «شیطان وجود ندارد» در بخش بهترین فیلم، با فیلم‌های «ماشین منو بران» ساخته ریوسوکه هاماگوچی از ژاپن، «شب هیچ ندانستن» ساخته پایال کاپادیا از هند و «مداد» ساخته ناتالیا نازارووا از روسیه، برای کسب برترین جایزه سینمای آسیا پاسیفیک رقابت خواهند کرد.
در این دوره از جایزه آسیا پاسیفیک، سینماگران ایرانی در مجموع با 7نامزدی در کنار ژاپن دارای بیشترین تعداد نامزدی در بخش‌های مختلف برای دریافت این جایزه معتبر جهانی شده‌اند.
در بخش کودک و جوان، فیلم سینمایی «وقت جیغ انار» ساخته گراناز موسوی و محصول افغانستان، استرالیا، ایران، هلند، نامزد دریافت جایزه شده است. در بخش بهترین فیلمنامه نیز نسیم احمدپور و شهرام مکری نامزد دریافت جایزه بهترین فیلمنامه برای فیلم «جنایت بی‌دقت» شده‌اند. امیر جدیدی نیز برای نقش‌آفرینی در فیلم «قهرمان» در رشته بهترین بازیگر مرد نامزد دریافت جایزه شده است.
در مجموع ٣٨ فیلم از ٢٥ کشور نامزد دریافت جایزه سینمای آسیا پاسیفیک در بخش‌های مختلف شده‌اند. این آثار سینمایی در رشته‌های بهترین فیلم، بهترین کارگردان، بهترین فیلمنامه، بهترین فیلم کودک و جوان، بهترین فیلم مستند، بهترین فیلم انیمیشن، بهترین فیلمبرداری و بهترین بازیگر زن و مرد رقابت خواهند داشت. چهاردهمین دوره جایزه سینمای آسیا پاسیفیک در روز پنجشنبه ١١ نوامبر(٢٠ آبان) در گلدکوست استرالیا برگزار خواهد شد. برندگان جوایز آسیا  پاسیفیک، طبق روال معمول توسط هیأت داوران منتخب این جایزه اعلام خواهند شد. هنوز اسامی هیأت داوران چهاردهمین دوره از جشنواره آسیا پاسیفیک مشخص نشده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید