• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 16 مرداد 1400
کد مطلب : 137492
+
-

تازه‌های نشر/ بینوایان


ویکتور هوگو قبل از شروع به نوشتن رمان بینوایان گفته بود می‌خواهد همه حماسه‌های بشری را در یک حماسه برتر و نهایی درهم آمیزد. حماسه‌ای که در آن سیر بدی به نیکی، بیدادگری به دادگری، تباهی به زندگی و سیر از دوزخ به بهشت و از عدم ‌به خدا را عرضه کند. او در 60‌سالگی زمانی که بینوایان را به پایان می‌رساند، می‌نویسد: «دیگر از مرگ نمی‌هراسم، زیرا به وظیفه‌ام عمل کرده‌ام.»
«بینوایان» اثری رمانتیک به شمار می‌رود و در عین حال رمانی واقع‌گرا، حماسی، عاشقانه، اجتماعی، تاریخی و فلسفی است که دنیای انسان‌های فرودست را ترسیم می‌کند. این اثر تصویری بسیار دقیق از زندگی فرانسوی‌ها، به‌ویژه پاریسی‌ها، در اوایل سده نوزدهم به‌دست می‌دهد. در این رمان، هوگو 3تابلوی بزرگ را به تصویر می‌کشد:
۱- نبرد واترلو، که برای نویسنده نمایانگر پایان حماسه ناپلئون و آغاز عصر بورژوازی است.
۲- شورش مردم پاریس در ژوئن ۱۸۲۳
۳- عبور ژان والژان از فاضلاب پاریس. این رمان خواندنی به‌دلیل توصیف‌ کشمکش‌های روح آدمی نیز اثری حماسی به‌شمار می‌رود: کشمکش‌های ژان والژان میان نیکی و بدی، فداکاری‌های وی برای رستگاری، ستیز ژاور میان رعایت قوانین اجتماعی و رعایت قوانین اخلاقی و... .
چاپ جدید این رمان 2 جلدی را نشر هرمس با ترجمه محمدرضا پارسایار در 1210صفحه، به‌بهای 330هزار تومان منتشر کرده است.

  3تفنگدار

رمان 3تفنگدار داستان قهرمانی‌ها و دلاوری‌های 3نفر از تفنگداران لویی سیزدهم به نام‌های آتوس، پورتوس، آرامیس و همچنین جوانی دلیر و باهوش به نام دارتانیان است که در طول داستان عضو تفنگداران سلطنتی می‌شود. این 4نفر با هم پیمان دوستی می‌بندند و در مخاطرات با یکدیگر همراهند. الکساندر دوما در این رمان اشخاص، زندگی و بخشی از تاریخ فرانسه را با مهارتی ویژه به خوانندگان نشان می‌دهد. فیلم‌هایی که از این رمان ساخته شده در سبکی قرار می‌گیرد که در فیلم‌سازی به آن فیلم شمشیربه‌دستان گفته می‌شود. نشر هرمس رمان 2جلدی 3تفنگدار را با ترجمه محمدطاهر میرزا اسکندری در 876صفحه به‌بهای 200هزار تومان منتشر کرده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید