• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
پنج شنبه 19 فروردین 1400
کد مطلب : 127613
+
-

کپی از فینال کی‌یف

لیورپول به سرمربی آلمانی‌اش و زیدان باخت

کپی از فینال کی‌یف


رئال‌مادرید در هزارمین روز جدایی کریستیانو رونالدو موفق شد نتیجه فینال کی‌یف 3 سال قبل را مقابل لیورپول تکرار کند. آن هم بدون راموس ، کارواخال ، آزار مصدوم و واران که در آخرین لحظه تست کووید او مثبت شد. آخرین باری که این تیم بدون راموس و واران به مصاف تیمی در اروپا رفت به دو سال و نیم قبل برمی‌گردد که 3 بر صفر از زسکا مسکو باخت. جدا از 51مصدوم این فصل رئال، واران هم ششمین بازیکنی بود که بعد از آزار، یوویچ، میلیتائو، ناچو و کاسمیرو به کرونا مبتلا می‌شد. از 4 باری که پیش از بازی پریشب میلیتائو در لیگ قهرمانان اروپا فیکس بود 3 باخت مقابل پاری‌سن‌ژرمن، سیتی و شاختار به ثبت رسیده بود و فقط کلاب بروخه را رئال برد. یک‌بار هم به شکل تعویضی در پیروزی3 بر یک مقابل آتالانتا به میدان رفته بود.

   در تاریخ لیگ قهرمانان 79درصد تیم‌هایی که دیدار رفت را 3 بر یک برده‌اند موفق به صعود شده‌اند غیر از 4 تیم؛ پی‌اس‌وی(1971)، گراس‌هاپرز(1978)،کایزرسلاترن(1982) و پاری‌سن‌ژرمن(1993). رئال 6بار تاکنون در دیدار رفت3 بر یک برده و در مجموع صعود کرده است. فراموش نکنیم لیورپول 2 فصل پیش باخت 3 بر صفر در نوکمپ را با برد 4 هیچ در آنفیلد مقابل بارسلونا جبران کرده بود.
  این برای نخستین بار بعد از 5 بازی بود که زوج فیلیپس و کاباک در قلب خط دفاعی لیورپول گلی دریافت می‌کرد. لیورپول در کل بازی‌های این فصل لیگ قهرمانان تنها 3 گل دریافت کرده بود؛ به‌اندازه گل‌های خورده‌اش در این بازی.
  خط دفاعی رئال مادرید در این فصل با ۲۳‌مصدومیت روبه‌رو شده، مصدومیت‌هایی که غیبت 509‌روزه مدافعان را به همراه داشته است. در این میان تنها مندی دچار مصدومیت نشده است. در این شرایط 4 دفاع ترکیب اصلی یعنی راموس، واران، کارواخال و مندی تنها در 6مسابقه کنار هم بازی کرده‌اند.
  رئال مادرید در 23مسابقه گذشته در مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا موفق به گلزنی شده، رقمی که هیچ تیم دیگری در تاریخ لیگ قهرمانان به آن نرسیده است.
  کریم بنزما ‌70گل در لیگ قهرمانان اروپا به ثمر رسانده و می‌خواهد از رکورد رائول گونزالس(71) پیشی بگیرد و چهارمین گلزن تاریخ در مسابقات شود. کریم در ۷ بازی اخیر خود ٩ گل و یک پاس‌گل داده بود اما در این بازی نوار گلزنی‌هایش قطع شد. بنزما با پشت سر گذاشتن روبرتو کارلوس(۱۰۸بازی) به رتبه سوم بیشترین بازی برای رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا رسید.
  رئال‌مادرید در مجموع تمام رقابت‌ها در 41‌دیدار مقابل حریفان انگلیسی قرار گرفته و حاصل کار آنها نیز 17‌برد، 11‌مساوی و 13‌باخت بوده‌ است. درسوی مقابل لیورپول نیز 45‌رویارویی با حریفان اسپانیایی در تمام رقابت‌ها داشته‌ و 16‌برد، 17‌باخت و 12‌مساوی را هم تجربه کرده است.
  آسنسیو برای اولین‌بار در عمرش موفق شد در 4 مسابقه پیاپی برای رئال گل بزند. او تقریبا هر 40دقیقه یک گل در این 4بازی زده است. او در مراحل حذفی به بایرن‌مونیخ(2)، لیورپول، آژاکس(2)، آتالانتا و یوونتوس گل زده است.
   با وجود درخشش خیره‌کننده وینیسیوس که 2 گل زد و تونی کروس که 4 موقعیت به‌وجود آورد، مودریچ هم با وجود آنکه مثل همیشه درخشان نبود برای سومین بار پیاپی در لیگ قهرمانان پاس‌گل داد. این هافبک 25ساله پس از گیگز در سال2011 که 37ساله بود پیرترین بازیکنی است که به چنین رکوردی می‌رسد. واینالدوم درباره شکست تیمش گفته که رئال با پاس‌های بلند آنها را کشته. تونی کروس 10‌پاس بلند داد که تنها یکی از آنها به مقصد نرسید.
   مثلث کروس- مودریچ- کاسمیرو در رئال مادرید از نظر تعداد بازی‌هایی که به‌عنوان بازیکن فیکس در لیگ قهرمانان کنار هم بازی کرده‌اند به رکورد سه‌گانه بارسلونا شامل ژاوی- اینیستا- بوسکتس نزدیک شد اما مثلث رئال عملکرد بهتری نسبت به رقیب داشته و در این 31بازی در لیگ قهرمانان با کاسمیرو، مودریچ و کروس به‌عنوان شروع‌کننده صاحب 21‌برد، 4‌تساوی و 6‌شکست شده است. در مقابل آمار سه‌گانه خط هافبک بارسا که 33بار در اروپا در کنار هم بازی را آغاز کرده‌اند و 16پیروزی ، 12‌تساوی و 5‌شکست به‌دست آورده‌اند.
   این همان وینیسیوس جونیوری بود که همه از او انتقاد و مسخره‌اش می‌کردند. فابیو کاپلو، سرمربی اسطوره‌ای ایتالیایی که در 2‌فصل جدا از هم موفق شده بود رئال را قهرمان لالیگا کند، دلیل درخشش این بازیکن و همچنین ناچو را کرونا می‌داند. کرونا و البته پروژه بازسازی ورزشگاه سانتیاگو برنابئو باعث شده رئال بیش از یک‌سال در ورزشگاه دوم خود بازی کند و در غیاب تماشاگران متعصب و پرتوقع، جوانان توانسته‌اند بدرخشند. کاپلو از تجربیات خودش گفته که بازیکنان جوان زیادی را دیده که در والدبباس خوب بودند اما در برنابئو نتوانستند خوب باشند. 
   لیورپول به هیچ تیمی در اروپا به‌اندازه رئال مادرید که 4‌بار از آنها شکست خورده، نباخته است. هر 4رویارویی آخر را به رئال باخته؛ پیش از آن هم 3‌بار این تیم را برده بود.

گزینه جانشینی زیدان

کلوپ با همان 3هافبکی که در شکست تاریخی  7 بر2 مقابل استون‌ویلا به میدان فرستاده بود مقابل رئال در ورزشگاه دی‌استفانو حاضر شد اما پیش از پایان نیمه اول مجبور شد یکی از اضلاع مثلث فابینیو، واینالدوم و نبی کیتا یعنی ضلع آخری را بیرون بکشد و تیاگو آلکانتارا را به جای او به زمین بفرستد. سرمربی آلمانی لیورپول ورزشگاه میزبان را به زمین تمرین تشبیه کرد. او پیش از مسابقه برای مخفی کردن تاکتیک تیمش حاضر به تمرین در این زمین نشده بود و نتیجه‌اش را دید. او به‌نوعی ورزشگاه دوم رئال را مسخره کرد اما زیدان گفت به بازی در این ورزشگاه افتخار می‌کند. ابعاد چمن ورزشگاه آلفردو دی‌استفانو ۱۰۵ در ۶۸ متر و ابعاد چمن آنفیلد ۱۰۱ در ۶۸ متر است و طبیعی این بود که کلوپ پیش از بازی یک‌جلسه تمرینی در این زمین برگزار می‌کرد. او شکست در فینال کی‌یف را گردن ضربه راموس به سر دروازه‌بان تیمش و مصدوم کردن کتف صلاح انداخته بود اما این‌بار بهانه‌ای نداشت. نکته اینکه کلوپ گزینه جانشینی زیدان در رئال مادرید هم هست. زیدان هم‌اکنون بعد از ۵۰‌بازی در لیگ قهرمانان اروپا به‌عنوان سرمربی به سی‌ویکمین برد خود دست یافت. فقط یوپ هاینکس، سرمربی آلمانی اسبق رئال و بایرن‌مونیخ با ۳۲‌برد عملکرد بهتری نسبت به زیزو دارد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :