• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
پنج شنبه 19 فروردین 1400
کد مطلب : 127592
+
-

نگاهی به بازی آنلاین و هیجان‌انگیز «استادان مسابقه»

جور کن، برنده ‌شو!

جور کن، برنده ‌شو!

  علی مولوی

از زمانی که موبایل‌های هوشمند همه‌گیر شدند، بازی‌های جورچین هم جای خودشان را در گوشی‌هایمان پیدا کردند. حتی اگر در حال حاضر یکی دوتا از آن‌ها را در گوشی‌تان نداشته باشید، حتماً بارها با این اپلیکیشن‌های جذاب بازی کرده‌اید و خوب می‌دانید که چه‌طوری باید شکل‌های رنگی را با هم جور کنید.
اما عیب اکثر این بازی‌ها این است که به‌صورت آفلاین هستند و شما باید مراحلی از پیش تعیین‌شده را پشت سر بگذارید و ده‌ها و صدها مرحله را به همین صورت طی کنید. خب با این‌که این سبک بازی‌ها اعتیادآور است و دوست دارید مدام به بازی ادامه دهید، اما طبیعی است که بعد از مدتی برایتان تکراری می‌شود و حوصله‌تان را سر می‌برد.
بازی «مَچ مَستِرز» یا «استادان مسابقه» هم از همین سبک بازی‌هاست، با این تفاوت که این‌بار همه‌چیز آنلاین است و هیچ‌چیزی از قبل تعیین نشده. 
شما در این بازی از مراحل ساده‌تر شروع می‌کنید و به تدریج وارد مسابقات حرفه‌ای و تورنومنت‌های مدت‌دار می‌شوید. اما ویژگی مهم بازی این است که هرگز با هوش مصنوعی بازی نمی‌کنید و همه‌ی حریف‌های شما، واقعی و از سراسر کشورهای جهان هستند.
شکل و قوانین این بازی در هرنوع و مسابقه‌اش تفاوت‌هایی جزئی دارد، اما به‌طور کلی شما در هرنوبت می‌توانید در مدت  20 ثانیه، دو یا سه حرکت انجام دهید. البته اگر باهوش بازی کنید و شکل‌های چهارتایی و پنج‌تایی بسازید، هربار می‌توانید یک حرکت اضافه هم انجام دهید و امتیازتان را بالاتر ببرید، اما زمان نوبت شما تغییری نخواهد کرد.
در شروع هربازی از مچ‌مسترز، شما باید یکی از کارت‌های برنزی، نقره‌ای، طلایی یا بنفش را بسته به این‌که کدامشان را دراختیار دارید انتخاب کنید. این کارت‌ها، کارت‌های «بوستِرز» یا تقویت‌کننده‌های شما هستند. هرکدام از این کارت‌ها ویژگی خودشان را دارند. مثلاً کارت اردک پلاستیکی، ردیف پایینی جدول بازی را برایتان جمع می‌کند و به امتیازهایتان اضافه می‌کند یا کارت کلاه شعبده‌بازی، سه حرکت فلش‌، بمب و صاعقه را برایتان در جدول بازی پرتاب می‌کند تا از آن‌ها استفاده کنید. کارت‌های طلایی و بنفش هم از بالاترین قدرت‌ها برخوردار هستند و می‌توانند حسابی حریفتان را خاک کنند. اما به‌دست آوردن این کارت‌ها کار آسانی نیست! برای فعال‌کردن کارت تقویت‌کننده هم کافی است در بین حرکت‌هایتان، رنگ مورد نظر کارت را جمع کنید.
چند ابزار کمکی دیگر هم در مراحل بالاتر برایتان فعال می‌شود که می‌توانید مثل کارت تقویت‌کننده در نوبت خودتان از آن‌ها استفاده کنید.
این بازی در گوگل‌پلی بیش از پنج میلیون‌بار دانلود شده و امتیاز آن از بین آرای 308هزار و 102 نفر رأی‌دهنده، 4/4 از 5 است.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :