• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
دو شنبه 20 بهمن 1399
کد مطلب : 124043
+
-

باران و برف در محورهای مواصلاتی ۱۵ استان

آب و هوا
باران و برف در محورهای مواصلاتی ۱۵ استان

بارش برف از روز گذشته در برخی استان‌ها موجب بسته شدن راه‌های ارتباطی و سقوط بهمن به‌ویژه در بخش غربی و شمالی کشور شد. طبق پیش‌بینی کارشناسان هواشناسی بارندگی‌ها تا فردا در بیشتر نقاط کشور ادامه خواهد داشت.
کبری رفیعی، کارشناس هواشناسی در این‌باره به همشهری می‌گوید: طی ۲۴ ساعت آینده، در مناطقی از غرب، جنوب غرب، مرکز، جنوب، دامنه جنوبی البرز و خراسان شمالی بارندگی ادامه دارد. در مناطق مستعد احتمال بارش برف و در مناطق جنوبی کشور وزش باد پیش‌بینی می‌شود. بارش‌ها روز گذشته در استان‌های بوشهر، خوزستان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری رخ داد و امروز در استان‌های یزد، کرمان و خراسان شمالی شدت خواهد داشت. این کارشناس با بیان اینکه این سامانه بارشی تا روز سه‌شنبه از کشور خارج می‌شود، اضافه می‌کند: از روز سه‌شنبه تا اوایل هفته آینده، جوی آرام بر کشور حاکم خواهد بود. از امروز تا چند روز آینده، در بیشتر نقاط کشور وزش باد شدید و موقتی خواهد شد و این پدیده در جنوب کشور باعث خیزش گردوخاک می‌شود. همچنین آسمان تهران امروز ابری است و در بیشتر نقاط بارندگی ادامه دارد.
سرهنگ احمد شیرانی، رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا نیز از بارش باران و برف در محورهای مواصلاتی ۱۵ استان کشور خبر داده و به همشهری می‌گوید: بارش برف و باران در برخی از محورهای استان‌های کردستان، زنجان، همدان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، اصفهان، مرکزی، قزوین، البرز، مازندران و تهران و بارش باران در برخی از محورهای استان‌های خوزستان، ایلام، کرمانشاه، قم گزارش شده است.
همچنین به‌علت بارش سنگین برف راه ارتباطی ۳۰ روستا در شهرستان کوهرنگ مسدود شده که بازگشایی جاده‌ها توسط راهداران در حال انجام است. فرماندار کوهرنگ با اعلام این خبر می‌گوید: در ساعات گذشته ۱۵ سانتی‌متر برف جدید در شهرستان کوهرنگ بر زمین نشسته است. این حجم بارندگی سبب مسدود شدن راه‌های ارتباطی روستای موگویی، بازفت و پشت‌کوه و... شده است که بعد از بارندگی تمامی راه‌ها بازگشایی خواهند شد. مرتضی زمانپور می‌افزاید: امدادرسانی توسط امدادگران هلال‌احمر به‌خودروهای گرفتار در برف و کولاک در گردنه‌های صعب‌العبور کوهستانی در حال انجام است. توصیه می‌کنیم به‌علت اینکه جاده‌های مواصلاتی و گردنه‌ها لغزنده است و با توجه به مه و کولاک موجود در منطقه حتما از زنجیرچرخ استفاده شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید