• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
شنبه 17 آبان 1399
کد مطلب : 114980
+
-

در حاشیه سیاست/ اجازه عرض‌اندام در مرزها نمی‌دهیم


فرمانده نیروی زمینی ارتش درخصوص نگرانی‌های به‌وجود آمده به‌علت درگیری‌ها در منطقه قره‌باغ میان 2کشور ارمنستان و جمهوری آذربایجان و همچنین انتشار اخبار و تصاویر از حضور گروه‌های تروریستی در نزدیکی مرزهای کشورمان، به مهر گفت: با تمام توان در مسیر ایجاد امنیت و آرامش برای کشور تلاش خواهیم کرد و اجازه عرض‌اندام خارج از قوانین و مقررات بین‌المللی را به هیچ قدرتی نخواهیم داد. سرتیپ کیومرث حیدری با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران تغییر در ژئوپلیتیک منطقه را نمی‌پذیرد، تأکید کرد: حفظ ژئوپلیتیک منطقه قابل احترام و خط قرمز ماست و هیچ قدرتی نبایست درصدد تغییر در جغرافیای منطقه باشد و ما این موضوع را بر‌نمی‌تابیم. او از استقرار بیشتر یگان‌های نیروی زمینی ارتش در مناطق مرزی خبر داد.

  تأثیر انتخابات آمریکا بر نیروهای سیاسی در ایران

فیاض زاهد، فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره تمایل تندروهای اصولگرا برای پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات آمریکا گفت: بر این باورم که هم جریان احمدی‌نژاد و هم جبهه پایداری و هم برخی تندروهایی که به هسته سخت قدرت وابسته هستند، پیروزی ترامپ برایشان ایده آل است به‌رغم اینکه در ظاهر آن را نشان نمی‌دهند. به گزارش برنا، زاهد درباره اینکه چرا انتخاب ترامپ برای تندروهای داخلی ایده ‌آل است، گفت: به این دلیل که فکر می‌کنند انتخاب ترامپ در آرایش سیاسی در ایران تأثیرگذار است و اگر ترامپ، روی کار بیاید نوید آن است یک دولت نظامی و مخاصمه جو با آمریکا در ایران روی کار می‌آید و اگر بایدن رأی بیاورد برای اینکه مدل بایدن، مدل گفت‌وگو دیپلماسی عمومی است، طبیعتا تمایل افکار عمومی کشور به سمت شخصیتی می‌رود که بتواند رابطه معناداری برای گفت‌وگو و مذاکره پیدا کند طبیعی است که شانس اصلاح‌طلبان افزایش پیدا خواهد کرد.

  ضرورت پیوستن به FATF

سخنگوی حزب اعتماد ملی، درباره پیوستن ایران به لوایح مرتبط با FATF  گفت: نپیوستن به این لوایح به جهان این پیام را می‌دهد که می‌خواهیم خارج از قوانین مالی حرکت کنیم. همین رفتار موجب خود تحریمی و ممانعت از انتقال پول، دارو، مواد غذایی، صادرات، واردات و تهیه مواداولیه از مبدأ و به مقصد ایران می‌شود. به‌نظر می‌رسد برای راستی آزمایی و حفظ حامیان اروپایی خود باید این کنوانسیون‌ها را نهایی کنیم. به گزارش ایرنا، اسماعیل گرامی‌مقدم، افزود: در صف بندی جدید جهان، اروپا در تأیید مواضع هسته‌ای ایران مقابل آمریکا عمل می‌کند؛ بنابراین باید دست‌کم با رعایت این قوانین حمایت آنها را داشته باشیم. تاکنون مخالفان تصویب لوایح FATF  دلایل اقتصادی و سیاسی در توجیه این اقدام خود ارائه نکرده‌اند. این قوانین مانع ورود و خروج پول کثیف و پولشویی است و به نفع کشور و نظام مالی و بانکی ماست.

  ایده 50هزار دلاری محسن رضایی

محسن رضایی، نامزد ناکام 3دوره ریاست‌جمهوری ایران و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام طی سخنانی درباره طرح خود برای جهش اقتصادی کشور گفت: می‌توانیم با جهش تولیدات ملی و رونق اقتصادی علاوه بر اینکه نفتی برای فروش به‌صورت خام نداشته باشیم، روزانه واردات نفت از کشورهای دیگر داشته باشیم تا بتوانیم پاسخ صنعت و کشاورزی مدرن ایران را بدهیم. به گزارش ایلنا، رضایی گفت: اگر اقتصاد و تولید ملی ما راه بیفتد هیچ ایرانی نیست که درآمد سرانه آن زیر ۵۰هزار دلار باشد. همه‌‌چیز برای این جهش و تحول آماده است. هر تحول در ایران، روی زندگی ۵۰۰میلیون نفر در اطراف ایران تأثیر می‌گذارد به شرط آنکه بازارهای منطقه و حوزه نفوذ فرهنگی را در اهداف خود داشته باشیم. ۱۵۰ سال پیش در شبه قاره هند و کشمیر زبان فارسی رونق داشت. هنوز هم می‌توانیم این حوزه فرهنگی را بازیابی کنیم.

  شکست ترامپ، امداد الهی است

مصطفی پورمحمدی، دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز در اظهاراتی با بیان اینکه «انتخابات آمریکا، فروپاشی سیاسی و حیثیتی را برای بزرگ‌ترین دشمن ما رقم زد»، گفت: از اینکه دشمنان ما با تحقیر صحنه را ترک می‌کنند خوشحالیم و این را از امدادهای الهی می‌دانیم اما تأکید می‌کنیم که مسئله ما و ریشه مشکلات ما درونی است و سیاست‌های بعضا داخلی و مشکلات مدیریتی در کشور موجب بسیاری از کمبودها و چالش‌های اقتصادی و اجتماعی شده است. به گزارش نامه نیوز، وی با اشاره به هدف برگزاری نشست‌های مشترک با احزاب و جریان‌های اصولگرا، افزود: ما می‌خواهیم با ساماندهی کار تشکیلاتی و ایجاد ارتباط منسجم و تعریف‌شده، همه اضلاع و جریان‌های همسو با نیروهای انقلابی و ولایی و ارزشی را تجمیع کنیم.

  نگرانی فیصل از بازگشت بایدن به برجام

ترکی الفیصل، رئیس پیشین سازمان اطلاعات عربستان گفت: پیروزی جو بایدن در انتخابات آمریکا مرا نگران می‌کند، زیرا او متعهد به بازگشت به توافق هسته‌ای ایران است. وی با حضور در نشستی در ابوظبی تأکید کرد: جو بایدن گفت که سیاست ترامپ در خاورمیانه و خروجش از برجام را نقض می‌کند. به‌گزارش ایسنا، ترکی الفیصل گفت: جو بایدن تأکید کرد که به برجام بازمی‌گردد اما او شروطی برای بازگشت دارد و ما هنوز نمی‌دانیم که شرط‌های او چیست.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید