• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 30 شهریور 1399
کد مطلب : 110659
+
-

در حاشیه سیاست

  پاسخ واعظی به یک شائبه
محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور در پاسخ به این سؤال که برخی هر اتفاقی که در دولت رخ می‌دهد را به پای شما می‌نویسند؛ اگر وزرا ناراحتند، اسم شما را می‌آورند، نظر شما در این رابطه چیست، گفت: همیشه در دولت سعی کردم نقشی را ایفا کنم که منجر به ایجاد تفاهم شود و مشکلات را حل کنم. این صحبت‌ها پایه و اساس ندارد و خبرسازی است. به گزارش خبرآنلاین، واعظی بیان کرد: یک سیاستی وجود دارد که با مطرح کردن این مسائل درصدد تضعیف دولت و شخص رئیس‌جمهور هستند. همچنین بنا دارند این‌گونه القا کنند که در داخل دولت اختلاف وجود دارد؛ درحالی‌که هم رئیس‌جمهور اقتدار خود را دارد و هم دولت از اقتدار برخوردار است و تفاهم در اعضای کابینه وجود دارد. واعظی تأکید کرد که این صحبت‌ها از برخی اتاق فکر‌ها بیرون می‌آید.

  دفاعیات قاضی مرتضوی رد شد
میرمجید طاهری، وکیل عبدالحسین روح‌الامینی و زهره حقیقی، از رد دفاعیه سعید مرتضوی در دادگاه اعاده دادرسی پرونده بازداشتگاه کهریزک خبر داد. به گزارش تسنیم، وی با بیان اینکه اعاده دادرسی برای قسمتی از رأی انجام شد که درخصوص بازداشت غیرقانونی صادر شده بود، ادامه داد: جلسه دادگاه روز 21مرداد برگزار و سعید مرتضوی و وکیل وی، لوایح دفاعیه خود را ارائه دادند. وی افزود: طبق اعلام دادگاه، دفاعیه سعید مرتضوی در دادگاه اعاده دادرسی پرونده موسوم به پرونده بازداشتگاه غیرقانونی کهریزک از سوی قضات شعبه8دادگاه کیفری یک استان تهران با نظر اکثریت قضات رد شده که ظرف 20روز پس از ابلاغ قابل فرجام‌خواهی در دیوان‌عالی کشور است. سیدعبدالحسین روح‌الامینی و همسر ایشان خانم زهره حقیقی، جوادی‌فر و کامرانی شاکیان پرونده هستند که فرزندان آنها در سال 88در بازداشتگاه غیرقانونی کهریزک بازداشت موقت شدند که در خلال آن فوت کردند.

  تصمیم با خاتمی است
محمد عطریانفر، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی درخصوص روند عملکرد و نحوه حضور جریان اصلاح‌طلب در انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده، گفت: امروز هیچ‌کدام از دغدغه‌های حزبی ابرازی، دلالت بر جمع‌بندی کلی نظر جبهه‌ اصلاحات ندارد، اما از آنجایی که آقای سیدمحمد خاتمی محور الفت، پیوند و وحدت‌نظر همه نیروها ذیل چتر اصلاحات هستند و نظر این بزرگوار تقریبا می‌تواند گفتمان تمام‌کننده و سخن پایانی جمع باشد، باید تصمیم نهایی را از زبان ایشان بشنویم. به گزارش ایلنا، وی ادامه داد: ما باید جهت‌گیری، سیاستگذاری و رفتار انتخاباتی‌ سال آینده را از ناحیه ایشان دریافت کنیم و آن را مبدأ فعالیت‌های جبهه‌ای خود قرار دهیم. آنهایی که نسبت به جمع‌بندی‌ آقای خاتمی افراط کرده و جلو افتاده‌اند، باید برگردند و آنهایی که از دیدگاه ایشان عقب مانده‌اند، باید خود را به سرعت به این نقطه تعادل برسانند؛ علی‌القاعده این اتفاق در افق ۶‌ماه آینده رخ خواهد داد.

این خبر را به اشتراک بگذارید