• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 22 تیر 1399
کد مطلب : 104580
+
-

چگونه شارژ موبایل بخریم؟


     افزایش سهم خطوط اعتباری اپراتورهای تلفن همراه از بازار موجب افزایش تقاضای مشترکان برای خرید شارژ به منظور امکان برقراری تماس، ارسال پیامک یا استفاده از دیتا شده است. برای خرید شارژ، روش‌های مختلفی وجود دارد که احتمالا برخی از آنها را می‌شناسید و شاید از برخی دیگر مطلع نباشید.
      استفاده از کدهای دستوری(USSD) یکی از روش‌های رایج خرید شارژ است و هر اپراتور، کد دستوری مخصوص خود برای انجام این کار را دارد که می‌توانید با شماره‌گیری این کدهای دستوری، انتخاب مبلغ شارژ و واردکردن مشخصات کارت بانکی خود به‌راحتی شارژ بخرید.
      به کارگیری اپلیکیشن‌های پرداخت گزینه‌ دیگری برای خرید شارژ تلفن همراه است. این روزها به‌دلیل امنیت و سرعت بالا و چندمنظوره بودن اپلیکیشن‌های پرداخت می‌توانید با استفاده از آن، علاوه بر خرید شارژ، کارهای روزمره بانکی خود مانند کارت به کارت وجه، پرداخت قبوض آب و برق و گاز و... را نیز انجام دهید.
      از دیگر روش‌های خرید شارژ اینترنتی به‌صورت مستقیم، مراجعه به وب‌سایت‌هاست که می‌توانید به سایت‌های هر یک از اپراتورها یا اپلیکیشن‌های معتبر سر بزنید و با انتخاب شماره‌ تلفن‌همراه و مبلغ شارژ، نسبت به پرداخت ازطریق درگاه‌های معتبر بانکی اقدام کنید.
      توجه کنید که علاوه بر این روش‌ها، همه اپراتورهای موبایل مانند همراه اول، ایرانسل، رایتل و شاتل، اپلیکیشن‌های خاص خود را برای خدمات‌دهی ارائه کرده‌اند که می‌توانید با نصب آن روی گوشی موبایل، علاوه بر اطلاع از کم و کیف صورتحساب و جوایز پرداخت آن، نسبت به خرید شارژ و دیتا اقدام کنید.
      استفاده از دستگاه‌های کارت‌خوان (POS )،خودپردازها (ATM) یا خرید شارژ به میزان مشخص از کیوسک‌های روزنامه‌فروشی شیوه دیگری برای خرید شارژ است که تا چند سال پیش بیشتر مورد استفاده مشترکان قرار می‌گرفت.
      می‌توانید با فعال کردن خرید شارژ خودکار از طریق حساب بانکی ملت، ملی و سامان، به‌صورت آنلاین و فعال نسبت به شارژ کردن سیم‌کارت اعتباری‌تان اقدام کنید. در این روش باید مبلغی را برای شارژ سیم‌کارت خود مشخص کنید تا هر وقت اعتبار شما به آن مبلغ رسید، سیم‌کارت‌تان به‌صورت خودکار به‌اندازه‌ مبلغ تعیین‌شده و ازطریق حساب بانکی مذکور شارژ شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید