• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 18 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 100146
+
-

کوتاه از حادثه

طناب دار بر گردن قاتل کودک 4ساله اهوازی
مردی که در جنایتی هولناک کودکی 4ساله را مورد آزار و اذیت قرار داده و به قتل رسانده بود در زندان گنبد کاووس به دار مجازات آویخته شد.
روز ۱۴ فروردین سال ۱۳۹۴ بود که خبر گم شدن کودک 4ساله خانواده اهوازی در استان گلستان موجی از نگرانی در این منطقه ایجاد کرد. در شرایطی که تلاش‌ها برای یافتن کودک مفقود شده ادامه داشت روز ۲۱ فروردین همان سال پیکر بی‌جان این کودک توسط چند چوپان در نوار مرزی ایران و ترکمنستان کشف و همه امید‌ها برای زنده پیداکردن این کودک و بازگشت او به آغوش خانواده‌اش که مهمان نوروزی استان گلستان بودند به یأس تبدیل شد.
از آن روز بود که دستگاه قضایی و پلیس برای یافتن عامل قتل کودک خردسال بسیج شدند تا اینکه عامل این جنایت هولناک که در اطراف بازارچه مرزی اینچه سکونت داشت دستگیر شد. او در اعترافاتش درباره قتل این کودک گفت: هنگامی که در ورودی بازارچه ایستاده بودم متوجه این کودک شدم و او را به منطقه‌ای نزدیک مرز ایران و ترکمنستان بردم و پس از کشتن کودک و تجاوز به او، پیکرش را همان‌جا رها کردم.
با اعترافات هولناک مرد جنایتکار او در دادگاه محاکمه و به قصاص محکوم شد. با وجود این متهم به رأی دادگاه اعتراض کرد اما این رأی در دیوان‌عالی کشور نیز تأیید شد و با گذشت 5سال از این حادثه تلخ مرد جنایتکار صبح دیروز در زندان گنبدکاووس به دار مجازات آویخته شد.

تصادف مرگبارکامیون و مینی‌بوس

برخورد شدید کامیونت با مینی‌بوس در بزرگراه آزادگان جان یک نفر را گرفت و یک نفر دیگر را راهی بیمارستان کرد.
به گزارش همشهری، این حادثه ساعت 7صبح دیروز در مسیر غرب به شرق بزرگراه آزادگان، بعد از خیابان شهید رجایی اتفاق افتاد و به‌دنبال آن گروه‌های امداد و نجات راهی محل حادثه شدند. در جریان این حادثه، یک دستگاه کامیونت هنگام حرکت به‌دلیل نامشخصی به‌شدت با قسمت عقب یک دستگاه مینی‌بوس برخورد کرده بود. شدت حادثه به حدی بود که 2سرنشین کامیونت داخل اتاقک در هم پیچیده آن گرفتار شده بودند.
در این شرایط بود که آتش‌نشانان به ایمن‌سازی‌ محل حادثه پرداختند و سرنشینان کامیونت را که 2‌مرد جوان بودند با احتیاط کامل از خودرو خارج کرده و تحویل عوامل اورژانس دادند؛ اما یکی از آنها به‌دلیل شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد و نفر دوم که به‌شدت مصدوم شده بود نیز برای مداوا به مرکز درمانی منتقل شد.

25 مصدوم در زلزله لرستان
وقوع زلزله نسبتا شدید در استان لرستان موجب مصدومیت دست‌کم 25نفر شد.
به گزارش همشهری، این زمین‌لرزه ساعت 12:37دیروز به بزرگی 5.1ریشتر فیروزآباد الشتر واقع در استان لرستان را لرزاند. عمق این زلزله 7کیلومتری زمین بود و موجب ترس و وحشت در بین ساکنان منطقه شد. مهدی پازوکی، سرپرست مدیریت بحران استانداری لرستان در این‌باره گفت: عمده خسارت به بافت‌های روستایی فرسوده مربوط به روستاهای شهرستان خرم‌آباد، سلسله و دوره چگنی گزارش شده است. هم‌اکنون کلیه دستگاه‌ها تا عادی شدن شرایط در حال آماده‌باش هستند.
گزارش‌های رسیده از این مناطق حاکی از آن است که دست‌کم ۲۵نفر مصدوم و به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

این خبر را به اشتراک بگذارید