• جمعه 5 خرداد 1402
  • الْجُمْعَة 6 ذی القعده 1444
  • 2023 May 26

بخشش، لازم نیست اعدامش کنید

ماجرای تلخ محکومان به قصاص مشترک است، اما گاهی پایانش متفاوت می‌شود و با بخشش اولیای‌دم، فرصت زندگی دوباره برای محکومان به‌وجود می‌آید. چنان‌که آمارها نشان از افزایش بخشش خانواده‌ها در سال‌های اخیر دارد، تاجایی که میزان گذشت در سال 1401نسبت به سال قبلش، 20درصد بیشتر شده است .

تیر غیب ایرانی

همزمان با سالگرد آزاد‌سازی خرمشهر، نسل چهارم موشک خرمشهر، با نام «خیبر» صبح روز پنجشنبه در کنار نمادی از مسجدالاقصی رونمایی شد. این موشک توسط متخصصان سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع طراحی و تولید شده و قابلیت‌های بیشتری نسبت به نمونه‌های قبلی دارد.

با کسی شوخی نداریم

موشک در عرصه نظامی دارای خاصیت و رویکرد بازدارندگی است؛ این یک سطح نازل و اولیه از تعریف موشک و کاربرد آن است. اما در عالم سیاست موشک ها ابزار چانه‌زنی و تغییر محاسبات ذهنی سیاستمداران هستند. شلیک موشک خیبر هم دقیقاً با هدف تغییر در برخی توهمات ذهنی سیاستمداران آمریکایی و صهیونیست‌ها انجام شد.

امسال ۸۷ هزار و ۵۵۰ ایرانی به حج مشرف می‌شوند

اعزام حجاج از سوم خرداد ماه شروع شده و براساس توافق‌های صورت گرفته امسال ۸۷ هزار و ۵۵۰ ایرانی در قالب 570 کاروان از شهرهای مختلف به حج مشرف می‌شوند.

همه خبرسازان هفته

در هفته‌ای که گذشت نام بعضی افراد بر سر زبان‌ها افتاد؛ افرادی که به دلایل مختلف، مثبت یا منفی، در متن یک ماجرای مهم روز بودند و افکار عمومی به آنها توجه نشان داد.

ببخشیم یا انتقام بگیریم؟

بی‌تعارف بزرگ‌ترین بخشش، گذشتن از جان است؛ آن هم وقتی که حق داری قانونی، شرعی، عرفی و وجدانی، جان کسی را بگیری، اما از آن بگذری و ببخشی. قصاص حق کسانی است که عزیزشان به قتل رسیده آن هم به عمد.

دوباره دربی دوباره قهرمانی

پرسپولیس با شکست دادن هوادار به فینال جام حذفی رسید. آخرین بازی سال، یکی از هیجان‌انگیزترین نبردهای تاریخ سرخابی‌ها خواهد شد نیمه‌نهایی جام حذفی، شگفتی خاصی نداشت. هم استقلال حریفش را شکست داد و هم پرسپولیس موفق شد نفس تیم ساکت الهامی را بگیرد.

تا توانی به جهان خدمت محتاجان کن

ای که دستت می‌رسد نمره بده!