• شنبه 20 مهر 1398
  • السَّبْت 12 صفر 1441
  • 2019 Oct 12

چشم گاوخونی روشن شد

6 روز پس از توقف توزیع آب کشاورزی در شرق اصفهان، برای دومین بار در یک سال آب به تالاب بین‌المللی گاوخونی رسید
با متوقف شدن توزیع آب کشاورزی در شرق اصفهان،  دریچه‌های سد رودشتین به روی تالاب تشنه گاوخونی باز شد و برای دومین بار از اسفند سال گذشته،  حقابه این تالاب بین‌المللی به آن اختصاص یافت.

جشن در آزادی

حواسمان به تنها چیزی که نیست بازی است؛ نمی‌دانیم چند دقیقه گذشته ولی اسکوربرد ورزشگاه 4گل را به‌نام ایران نوشته و اینجاست که به‌خودت می‌گویی واقعا اینقدر کامبوج ضعیف است؟ چه فرقی می‌کند کامبوج در زمین باشد یا یک تیم قوی‌تر، بازی ملی باشد یا باشگاهی، یک گل بزنیم یا 14 تا، مهم این است که چند قدم آن طرف‌تر پشت همان فنس‌هایی که در این چند روز کلی سرش حرف بوده و به طنز یا از سر عصبانیت برایش جمله‌ها ساخته‌اند، زنان نشسته‌اند.

شورایاران نمونه توسعه «درون‌زا»

چرا نمی‌توانیم از توسعه «درون‌زا» سخن بگوییم. پیش از آنکه سران کشورهای جهان در اجلاس هبیتات2016 در شهر «کیتو» پایتخت اکوادور جمع شوند و سومین اجلاس سراسری هبیتات را برگزار کنند، در این اجلاس منشور حرکت 20سال آینده شهرهای جهان تدوین و مطرح شد.

کلید محله‌های تهران در دست شورایاران

فعالیت رسمی پنجمین دوره شورایاری‌های محله‌های پایتخت آغاز شد
آخرین روز هفته تهران با آغاز به‌کار پنجمین دوره شورایاری‌های محله‌های پایتخت همراه شد.

ماجراجویی در دریای سرخ

شلیک به بدنه نفتکش ایرانی در دریای سرخ ماجراجویی جدیدی است که بی‌ارتباط با طرح ایران برای صلح هرمز و سفر نخست‌وزیر پاکستان به تهران نیست؛ اگر دعوت وزیرخارجه ایران از رهبران عربی کشورهای منطقه برای پیوستن به طرح صلح منطقه و میانجیگری عمران‌خان نخست‌وزیر پاکستان بین ایران و عربستان را 2ضلع همگون یک مثلث درنظر بگیریم، شلیک به بدنه نفتکش ایرانی در 60مایلی بندر جده، ضلع ناهمگون این مثلث باید باشد.

کالبد‌شکافی نظام تحریم‌ها

چند روز پس از اظهارنظر مقام‌های ارشد دولت درباره مثبت‌شدن شاخص‌های کلان اقتصادی ازجمله رشد اقتصاد و کاهش نرخ بیکاری و تورم، رئیس‌کل بانک مرکزی جزئیات تازه‌ای از مسیر عبور اقتصاد ایران از تنگنای تحریم‌ها را اعلام کرد.

نخستین پاراتور گردشگری در شرق تهران

نخستین پاراتور گردشگری تهران روز پنجشنبه 18مهر با حضور ۳۰کم‌توان جسمی به میزبانی شهرداری منطقه۴ تهران برگزار شد.

چرخ‌دنده‌های اقتصاد