• یکشنبه 25 شهریور 1397
  • الأحَد 5 محرم 1440
  • 2018 Sep 16

آمادگی مجلس برای اصلاح فیلترینگ

نمایندگان مجلس در گفت‌وگو با همشهری از موافقت خود با پیشنهاد وزیر ارتباطات برای تغییر روند مسدود کردن سایت‌ها و پلتفرم‌ها به‌ویژه برای حمایت از استارتاپ‌ها گفته‌اند
تغییر فیلترینگ خواسته بسیاری از کسب‌وکارهای نوپا و کاربران در کشور است. به گفته وزیر ارتباطات فیلترینگ به شکل کنونی یک نارضایتی عمومی و چالشی برای موضوع کیفیت اینترنت است.

کاهش ولع خرید

مشاهدات میدانی خبرنگاران همشهری نشان می‌دهد سیاست‌های تازه دولت در حوزه تنظیم بازار به موفقیت نسبی دست یافته و از حجم هجوم خریداران به سمت بازارهای خرده‌فروشی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای کاسته است.

تغییر مسیر سیاستگذار اقتصادی و کاهش ولع خرید

هیجان و ولع خرید در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و بازارهای خرده‌فروشی به شکلی مشهود کاهش یافته، البته در این میان بازار کالاهای مصرفی هم، موج اول تورم را پشت‌سر گذاشته و قیمت کالاها در روزهای پایانی تابستان در سطوحی بالاتر از آغاز بهار امسال ایستاده است.

ظرفیت‌هایی برای شفافیت

با نگاهی به میزان درآمدهای محقق‌شده ناشی از اجرایی شدن ماده100 قانون شهرداری‌ها برای شهر تهران طی چند سال گذشته، می‌توان مشاهده کرد که سهم این ردیف درآمدی، کمتر از یک‌درصد کل بودجه سالانه شهرداری بوده است؛

مجلس و لایحه منابع درآمدی پایدار شهرداری‌ها

پیشینه لایحه منابع درآمدی پایدار شهرداری‌ها به 35سال پیش برمی‌گردد؛ زمانی که در قانون بودجه سال1362 در بند «ب» تبصره52 دولت به ارائه لایحه خودکفایی شهرداری‌ها مکلف شد.
چگونه سال تحصیلی بهتری را تجربه کنیم؟

شمارش معکوس برای پشت‌میزنشینی

معمولی‌ترین سؤال نخستین روز مدرسه برای خیلی از پدر و مادرها و حتی دانش‌آموزان مقطع بالاتر این بود که معدل سال قبل‌تان چند بوده است؟ سؤالی که ربط مستقیم داشت به شاگرد زرنگ یا تنبل بودن؛ بدون درنظر‌گرفتن اینکه در سال گذشته چه دوران خوش یا ناخوشی را گذرانده بودیم!

خانه‌های ابدی میلیاردی