54
چهار شنبه 10 مهر 1398
شماره 7774
اصفهان، چهارمحال و بختیاری، یزد
23023607
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

وقوع سالانه 4 هزار آتش‌سوزی در یزد

در استان یزد
سرپرست آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد با بیان این‌که سالانه 4 هزار حریق در یزد رخ می‌دهد، گفت: سرانه تعداد حوادث و آتش‌سوزی در شهر یزد نسبت به میانگین کشوری بسیار بالا است.
اخبار ویژه
سرپرست پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی اصفهان از تشدید طرح نظارت و کنترل بر انبارهای کالا در استان خبر داد و گفت: با متخلفان و احتکارکنندگان در این منطقه به شدت برخورد می‌شود.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: در نیمه نخست سال‌جاری 305هزار و 730 مسافر داخلی و خارجی به این استان وارد شده‌اند.
معاون بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: امسال افزون بر ۴۱۰ میلیارد ریال برای بازآفرینی معابر بافت فرسوده شهری این استان اختصاص یافته است.
پل‌های معلق، جاذبه‌های گردشگری ایده‌آلی هستند که هر گردشگری دوست دارد برای یک‌بار هم که شده آن را تجربه کند؛ پلی که ایمن باشد و افراد با خیال آسوده از آن گذر کنند.

برگ برنده ای به نام گردشگری

سال طلایی گردشگری اصفهان/گردشگر‌پذیری در یزد نهادینه می‌شود
اصفهان/ یزد
نزدیک به 4 دهه است که سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل متحد 5 تا 12 مهرماه را «هفته گردشگری» نامیده است. امسال هفته گردشگری با شعار «گردشگری و اشتغال، آینده‌ای بهتر برای همه» پاس داشته می‌شود تا بزرگ‌ترین، وسیع‌ترین و سریع‌ترین صنعت در حال رشد جهان منبع مهم افزایش درآمد اشتغال و سرمایه شود.

اولین قطار اربعین از اصفهان راهی کرمانشاه می‌شود

مدیرکل راه‌آهن استان اصفهان گفت: برای اولین بار قطار اربعین با ظرفیت 350 نفر از اصفهان راهی مرز خسروی می‌شود.

تحقق شهر بدون دفن پسماند در اصفهان

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با اشاره به فعالیت‌های آینده‌نگرانه برای پیشرفت در زمینه مدیریت صحیح پسماندها گفت: این سازمان دارای حدود ۱۰۰ نفر نیروی انسانی متخصص در بخش‌های مختلف است که از این تعداد حدود ۵۰ درصد، مدرک تحصیلی کارشناسی و بالاتر از آن دارند.

۳۰ درصد عرصه‌های منابع طبیعی سنددار شد

منابع طبیعی
معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال وبختیاری گفت: طرح کاداستر حدنگاری نقشه‌ها آنالوگ و قدیمی در ۳۰ درصد عرصه‌های منابع طبیعی استان اجرا شده است و این میزان اراضی دارای سند کاداستر شد.
PDF چهارشنبه 10 مهر 1398
کوتاه اصفهان، چهارمحال و بختیاری، یزد
عضو انجمن اقتصاددانان ایران با اشاره به تبعات مهاجرپذیری در استان یزد تصریح کرد: هرچند مهاجران هم‌وطنان ما هستند اما از نظر فرهنگ، اعتقادات و... تفاوت‌هایی وجود دارد و به هر صورت در حال تغییر توازن‌ جمعیتی در استان یزد هستند.
رئیس پلیس راه چهارمحال و بختیاری گفت: طی 6 ماه امسال جاده‌های بحرانی استان شامل محورهای بروجن- لردگان، لردگان - پل قره و شهرکرد - شلمزار گزارش شده که به ترتیب 16، 15 و 11 درصد تصادفات را به خود اختصاص داده‌اند.